Bielizna z Podlasia na pokazie w Paryżu

opublikowano: 06-02-2013, 00:00

Producenci bielizny z Podlasia połączyli siły — z pomocą Podlaskiego Klastra Bielizny i PAIIZ walczą o pozycję na krajowym i europejskim rynku.

Podlasie nowym zagłębiem branży bieliźniarskiej? O taki wizerunek dla producentów, dystrybutorów i projektantów bielizny z województw podlaskiego i warmińsko-mazurskiego zabiega Podlaski Klaster Bielizny.

— Białystok ma swoje tradycje w przemyśle włókienniczym, dlatego to nie przypadek, że w tym rejonie znajduje się tylu producentów bielizny. Większość z nich to przedsiębiorstwa z tradycjami rodzinnymi, które działają na polskim rynku od kilkunastu lat. W tym czasie każda z firm rozwijała się, a wraz z ich rozwojem możliwe było tworzenie nowych miejsc pracy — opowiada Elżbieta Kacała z Podlaskiego Klastra Bielizny. Z jej szacunków wynika, że w samym tylko Białymstoku aktywnie funkcjonuje blisko 20 producentów bielizny. Jednak nie każda z firm jest w stanie w pojedynkę wypromować swój produkt poza regionem. Co innego, gdy działa się wspólnie — w 2008 r. do życia powołano więc klaster, który obecnie zrzesza kilkanaście firm z regionu. Szybko też wzrosły aspiracje lokalnych przedsiębiorców. Niedawno wrócili ze wspólnego wyjazdu — pod koniec stycznia firmy z Podlaskiego Klastra Bielizny pokazały swoje kolekcje w Paryżu, na polskim stoisku podczas targów „Salon International de la Lingerie”. Wyjazd był organizowany w ramach kampanii promocyjnej Makroregionu Polski Wschodniej prowadzonej przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIIZ).

— Podczas tegorocznej edycji targów zdobyliśmy wielu nowych klientów, z którymi rozpoczynamy współpracę — mówi uczestnik imprezy, Piotr Marcinik z firmy Expose Beauty.

W Paryżu pokazano także marki, takie jak Gracya, Mat, Gorteks, Axami, Gaia, Tessoro, Kinga, Fabio oraz Miss Fabio, a spoza Podlaskiego Klastra Bielizny: Vena, Meva Fashion. Każdy z wystawców miał też szansę zaprezentowania jednego ze swoich wzorów podczas pokazów — obejrzało je kilka tysięcy osób.

— Targi mają bezpośrednie przełożenie marketingowe. Wielu kupców decyduje się odwiedzić stoisko i obejrzeć wzory marek właśnie ze względu na model, który zobaczyło wcześniej na pokazie. Z zamówieniami często wracają również dystrybutorzy, którzy w poprzednich latach tylko wizytowali stoisko i oglądali asortyment — twierdzi Anna Krasoń, kierownik projektu w PAIIZ.

Jak zapewniają przedstawiciele agencji, bielizna produkowana przez firmy z Polski Wschodniej w dużej mierze trafia na eksport. Poza Europą, odbiorców znajdują oni także w krajach arabskich, Nowej Zelandii czy Japonii.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane