Czytasz dzięki

Biurowy dizajn w dobie zdalnej pracy

opublikowano: 14-04-2020, 22:00

Acustio, laureat „dizajnerskiego Oscara” za rozwiązania do biur, chce uczynić komfortowy także home office.

Polska firma specjalizująca się w projektowaniu i produkcji rozwiązań akustycznych do biur otrzymała właśnie nagrodę Red Dot: Best of the Best 2020, która w branży wzorniczej jest tym, czym w filmowej Oscar. Jej panele akustyczne z kolekcji Silentum otrzymały prestiżową nagrodę za najlepszy z możliwych design połączony z funkcjonalnością. Rozwiązania Acustio mają też m.in. najwyższą możliwą klasę absorbcji hałasu „A”. Są to jednak produkty przeznaczone do przestrzeni biurowych, tymczasem świat wszedł właśnie w czas, gdy każdy, kto tylko może, pracuje zdalnie.

W gronie koncernów
W gronie koncernów
Założona przez Mateusza Gaczkowskiego firma Acustio, jest jednym z niewielu w historii polskich laureatów nagrody Red Dot: Best of the Best. W tym roku wyróżnienia przyznano też m.in. Apple i Ferrari.
Fot. ARC

— Jesteśmy w szczególnym momencie nowego otwarcia w kwestii trendu poprawy jakości pracy w biurze — przyznaje Mateusz Gaczkowski, założyciel firmy Acustio i jeden z projektantów nagrodzonej kolekcji.

W jego opinii do fali zamówień na potrzeby biur dojdzie teraz także popyt na rozwiązania typu home office, szczególnie że biznes zauważył plusy pracy zdalnej.

— Mamy gotowe projekty kolekcji, które będzie można zastosować do pracy biurowej w domu. Chodzi o wzornictwo wtapiające się w klimat domu, a jednocześnie ergonomiczne, tworzące domowo-biurowy klimat w mieszkaniu. To zwiększy efektywność i komfort pracy zdalnej — mówi Mateusz Gaczkowski, dodając, że to dodatek do podstawowego biznesu firmy.

Po pandemii zdecydowana większość pracowników, jego zdaniem, wróci do biur. Nie oznacza to, że po zdobytych teraz doświadczeniach nic nie pozostanie.

— Wielu menedżerów, którzy nie wyobrażali sobie wysłania członków zespołów na home office, przekonało się do tej idei. Myślę, że znacznie powszechniejsze będzie częściowe wykorzystanie benefitów z pracy zdalnej. Sam wykorzystuję podobne rozwiązanie u nas. Pracodawcy będą szukać spójnych rozwiązań zarówno w biurze, jak w domach pracowników — uważa prezes Acustio.

OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
×
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Polecane