
W listopadzie 2022 r. sprzedaż aut w Chinach spadła o 9,5 proc. względem analogicznego okresu 2021 r. do 1,67 mln sztuk. Wyższą dynamikę spadku odnotowano w ujęciu miesięcznym i sięgnęła ona 10,5 proc.
Jak wynika z danych zaprezentowanych przez China’s Passenger Car Association nadal ogromnym zainteresowaniem cieszyły się pojazdy zasilane nowymi źródłami energii (NEV), w tym elektryczne i hybrydowe. Ich sprzedaż licząc rok do roku wzrosła w listopadzie o 58,2 proc. osiągając pułap 598 tys. sztuk, a prym wiodły Tesle i pojazdy chińskiego giganta, koncernu BYD, który wpierany jest przez amerykańskiego miliardera, Warrena Buffetta.
Dostawy NEV do salonów w okresie 11 miesięcy br. wyniosły 5,74 mln pojazdów.
CPAC ocenia, że dostawy NEV w tym roku powinny osiągnąć poziom 6,5 mln sztuk zaś w roku 2023 wzrosnąć i przynajmniej 30 proc. do pułapu ponad 8,4 mln.
Stowarzyszenie oczekuje, że sprzedaż samochodów wzrośnie w grudniu, zanim obniżone zostaną dotacje państwowe na czystsze pojazdy i obniżki podatków dla niskoemisyjnych samochodów benzynowych. Prognozuje również, że sprzedaż samochodów benzynowych w 2023 roku spadnie o 10 proc. do 15,1 mln sztuk.