Brand24 miał stratę w I półroczu z powodu kosztów przeglądu opcji

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2024-08-01 07:38

W I półroczu 2024 strata EBITDA spółki Brand24 wyniosła 0,3 mln zł, a operacyjna 2,3 mln zł. Rok wcześniej firma miała - odpowiednio - 4 i 2,7 mln zł zysku.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Ze wstępnych danych zarządu wynika, że skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły o jedną czwartą do 16,3 mln zł. Na wynik okresu wpływ miały m.in. jednorazowe koszty związane z przeglądem opcji strategicznych. W jego wyniku spółka pozyskała owego dominującego inwestora - Prowly.com, zależne od Semrush Holdings.

- 25-30-procentowe tempo wzrostu biznesu to cel bazowy, jaki mamy na najbliższe kwartały. Wprowadziliśmy do oferty dla największych klientów szereg nowych narzędzi AI i chcemy monetyzować pojawiające się funkcje premium. Dlatego testujemy wyższe ceny abonamentów – na razie na nowym klientach. Jeśli zostaną dobrze przyjęte, to stopniowo będziemy stosować je do całego portfolio – wyjaśnia Michał Sadowski, prezes Brand24.

Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service).