Brytyjskie sieci handlowe wprowadzają własne "tarcze antyinflacyjne"

opublikowano: 25-04-2022, 10:32

Dwie duże brytyjskie sieci handlowe, Asda i Morrisons, zadeklarowały w poniedziałek, że wprowadzą obniżki cen podstawowych artykułów w związku z rosnącą inflacją, pisze Reuters.

Trzecia pod względem wielkości sieć supermarketów w Wielkiej Brytanii, Asda, zadeklarowała, że wyda 73 mln GBP, aby do końca 2022 roku utrzymać niższe ceny ok. 100 podstawowych produktów, w tym owoców, warzyw, mięsa, ryżu i makaronu.

Czwarty pod względem wielkości detalista, Morrisons, zamierza obniżyć ceny ok. 500 artykułów, które odpowiadają za 6 proc. wolumenu sprzedaży. Sieć zamierza także promować produkty marek własnych, co pozwoli klientom zaoszczędzić na zakupach.

W marcu inflacja konsumencka w Wielkiej Brytanii wzrosła do 7 proc. w ujęciu rocznym. To najwyższy wskaźnik od 1992 roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane