bValue poprawi internetowe lądowanie

opublikowano: 13-05-2019, 22:00

Fundusz venture zainwestował 1 mln zł w projekt Advise, którego celem jest zwiększenie konwersji na stronach internetowych dzięki nowym technologiom.

Narzędzie do oddzwaniania do użytkowników stron internetowych, system czatowy dla biznesu czy platforma do wysyłki notyfikacji push — to projekty biznesowe, w które w ostatnich latach zainwestował fundusz venture bValue, dysponujący pieniędzmi z programu Bridge Alfa i kapitałem od znanych przedsiębiorców.

Rekomendacja w cenie:
Rekomendacja w cenie:
Fundusz bValue liczy, że wiedzę kierowanej przez Błażeja Abla spółki Landingi w zakresie tworzenia stron internetowych uda się przełożyć na algorytmy, które będą w stanie automatycznie wychwytywać błędy i udzielać rad.

Należą do nich m.in. Rafał Brzoska, szef Integer.pl, do którego należy InPost, Marek Dziubiński z Medicalgorithmics czy Tomaszowie Misiak i Hanczarek z Work Service’u. Teraz fundusz dokonał kolejnej inwestycji w szeroko rozumianej branży handlu internetowego.

— Zainwestowaliśmy 1 mln zł w projekt Advise. To joint-venture między nami i spółką Landingi. Celem jest opracowanie algorytmów bazujących na mechanizmach sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, które będą w stanie w zautomatyzowany sposób sugerować firmom zmiany w ich stronach internetowych, zwiększające konwersję i poprawiającewyniki sprzedażowe. Na rynku jest dużo rozwiązań służących optymalizacji sprzedaży internetowej, ale wykorzystanie przy tym analizy big data czy AI do tej pory było raczej modnym hasłem niż realnie istniejącą technologią. W ramach Advise celem jest stworzenie konkretnego, skutecznego mechanizmu opartego na bazach firmy Landingi — mówi Paweł Maj, dyrektor inwestycyjny w bValue.

Spółka Landingi działa na rynku od 2013 r.

— Projekt narodził się przy okazji działalności agencji interaktywnej, którą prowadziłem. Landing pages, czyli strony docelowe, to strony, które widzi użytkownik po kliknięciu w reklamęinternetową. Problem polega na tym, że firmy często inwestują w reklamy, ale nie dbają, by dostosować swoje strony do klientów, którzy mogą być przy ich pomocy pozyskani. Dobra strona tego typu musi być dopasowana do użytkownika i kampanii, spersonalizowana z punktu widzenia segmentów klientów, ich lokalizacji i grupy produktowej — tłumaczy Błażej Abel, prezes Landingi.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Landingi mają obecnie 1,6 tys. klientów płacących w modelu subskrypcyjnym.

— 70 proc. naszych przychodów pochodzi spoza Polski — największe rynki zagraniczne to USA i Brazylia. W ostatnich latach w praktyce co roku podwajamysprzedaż — mówi Błażej Abel.

Teraz na marginesie działalności Landingi narodził się pomysł wykorzystania wiedzy o tym, jak tworzyć strony internetowe zachęcające klientów do zakupów.

— To logiczne rozwinięcie naszych usług. Marketerzy odpowiadający za kampanie internetowe często w sposób intuicyjny ustalają, jak mają wyglądać strony sprzedażowe i w jaki sposób modyfikować ich zawartość, by poprawiać konwersję. My chcemy, by takie rekomendacje powstawały automatycznie na podstawie bazy kilkuset tysięcy stron stworzonych przy użyciu narzędzi Landingów. Nasi deweloperzy pracują nad stworzeniem odpowiednich mechanizmów. Prace, które mają się zakończyć w ciągu roku, sfinansujemy z pieniędzy od bValue — mówi Paweł Sałajczyk, prezes Advise. Advise ma działać niezależnie od Landingi.

— Chcielibyśmy, by silnik rekomendacji był uniwersalny i przedstawiał sugestie zmian na stronach niezależnie od narzędzia, za pomocą którego je stworzono. Stawiamy na model freemium, w którym podstawowe rekomendacje będą przedstawiane za darmo, a za bardziej zaawansowane raporty klienci będą musieli zapłacić — mówi Paweł Sałajczyk.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane