Zysk netto BYD wzrósł o 11,5 proc., sięgając rekordowych 11,6 miliarda juanów (1,64 mld USD), dzięki sprzedaży aż 1,12 miliona pojazdów elektrycznych i hybryd plug-in w ciągu kwartału. Marża brutto wyniosła 21,9 proc. Jednakże Tesla, osiągając zysk netto 2,2 mld USD, nadal przewyższa rentowność BYD. W pierwszych dziewięciu miesiącach roku BYD odnotował zysk netto w wysokości 25,2 miliarda juanów (3,55 mld USD) przy przychodach wynoszących 502,3 miliarda juanów (70,82 mld USD).
BYD i Tesla stały się poważnym wyzwaniem dla tradycyjnych producentów, takich jak Volkswagen, Ford, Stellantis czy General Motors, którzy zmagają się z trudnościami w osiąganiu rentowności w segmencie aut elektrycznych. W obliczu spadającego popytu na pojazdy elektryczne, BYD korzysta z rosnącego zainteresowania hybrydami, co daje mu przewagę nad Teslą.
Głównym czynnikiem wzrostu przychodów BYD jest bogata oferta hybryd, w tym modeli, których zmodernizowane układy napędowe oferują zasięg przekraczający 2000 kilometrów. Kolejną przewagą BYD jest zintegrowany pionowo łańcuch dostaw, który umożliwia produkcję kluczowych komponentów wewnętrznie, co pozwala na obniżenie kosztów i skalowanie produkcji samochodów w bardziej opłacalny sposób.
Tesla natomiast mierzy się z wyzwaniami wynikającymi z ograniczonej oferty modeli wyłącznie elektrycznych. Firma koncentruje się na zwiększeniu produkcji modelu Cybertruck oraz rozwijaniu systemu automatyzacji pojazdów, który oferuje w formie opcjonalnej technologii Full Self-Driving. Mimo wszystko pozycja Tesli jako lidera EV oraz potencjał w obszarze AI umacniają jej status najcenniejszego producenta samochodów na świecie. BYD zajmuje trzecie miejsce, ustępując jedynie Toyocie, ale wyprzedzając Volkswagena, Mercedesa oraz trzech największych amerykańskich producentów z Detroit: General Motors, Forda i Stellantis.