Carrefour rozważa sprzedaż udziałów w biznesie w Chinach

opublikowano: 20-05-2019, 12:34

Największy europejski detalista szuka zainteresowanych kupnem mniejszościowego pakietu udziałów w generującym straty biznesie w Chinach, informuje Reuters powołując się na anonimowe źródła.

Wartość chińskiego biznesu Carrefour szacowana jest na ok. 1 mld USD, twierdzą informatorzy agencji. Donoszą także, że francuska firma czeka na wynik aukcji na chiński biznes niemieckiej grupy Metro, aby ocenić na jej podstawie poziom zainteresowania rynku.

Carrefour jest obecny w Chinach od 1995 roku, przypomina Reuters. Francuska sieć supermarketów od lat walczy o poprawę wyników biznesu w Chinach, którego sprzedaż spadła w 2018 roku o 5,9 proc. do 4,1 mld EUR.

W styczniu 2018 roku Carrefour ogłosił partnerstwo z chińskim gigantem Tencent, sygnalizował wówczas, że Carrefour China może zostać przejęte przez tą spółkę oraz Yonghui, chińskiego detalistę specjalizującego się w sprzedaży świeżej żywności w sklepach małego formatu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy