CD Projekt największy w Polsce i Europie

opublikowano: 19-05-2020, 22:00

Giełdowa kapitalizacja producenta „Wiedźmina” wynosi 36,5 mld zł i jest wyższa niż wycena francuskiego potentata branży — Ubisoftu.

Jedna akcja CD Projektu kosztuje na GPW około 380 zł, co daje wycenę całej spółki na 36,5 mld zł. Na początku sesji we wtorek kurs ustanowił maksimum na 389 zł, co przekładało się na całkowitą wycenę na poziomie 37,4 mld zł. To zdecydowanie najwięcej spośród polskich spółek notowanych na GPW (drugi w klasyfikacji PKN Orlen wart jest 10 mld zł mniej), a także najwięcej w europejskiej branży gamingowej. Polski producent gier wyprzedził pod względem kapitalizacji Ubisoft dzięki zwyżce notowań swoich akcji i słabemu zachowaniu kursu francuskiej spółki.

Kurs Ubisoftu na giełdzie w Paryżu tracił we wtorek ponad 5 proc., a jedna akcja wyceniana była na około 64,5 EUR. To przekłada się na wycenę całej spółki w wysokości 35,6 mld zł. Sytuacja, w której CD Projekt był wyceniany wyżej niż Ubisoft, zdarzyła się już wcześniej. Stało się to w październiku 2019 r., kiedy kapitalizacja CD Projektu wynosiła 22 mld zł, a wycena Ubisoftu spadła do 21 mld zł. Jesienią ubiegłego roku kurs francuskiego wydawcy gier mocno tracił m.in. z powodu niższej od oczekiwań sprzedaży gry „Division 2” i opóźnienie planowanych premier.

Ubisoft w 2019 r. miał 1,85 mld EUR przychodów, 159 mln EUR zysku operacyjnego i 100 mln EUR zysku netto. Spółka zatrudnia około 16 tys. osób. W ostatnim roku obrotowym zakończonym z końcem maja firma osiągnęła 1,59 mld EUR przychodów, 60 mln EUR straty operacyjnej (IFRS) i 124 mln EUR straty netto. CD Projekt zamknął 2019 r. z 521 mln zł przychodów, 180 mln zł zysku operacyjnego i 175 mln zł zysku netto. Obecnie zatrudnia 1,1 tys. osób. Według konsensu prognoz analityków ankietowanych przez PAP w 2020 r. spółka przy 2,85 mld zł przychodów zarobi na czysto 1,88 mld zł. W 2021 r. ma to być — odpowiednio — 2 i 1,26 mld zł. Premiera „Cyberpunka” zaplanowana jest na wrzesień tego roku.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec, Kamil Zatoński

Polecane