W zestawieniu na rok 2018, opracowanym przez firmę Prophet czołową pozycję utrzymała marka Alipay, operator płatności internetowych, którego właścicielem jest spółka stowarzyszona Alibaba Group Holding.

Wiceliderem rankingu jest Android, która to marka (mobilny system operacyjny) awansowała o jedno oczko, zaś ostatnie miejsce na podium przypadło WeChat, marce chińskiego komunikatora internetowego i portalu społecznościowego stworzonej przez firmę Tencen.
Ogółem chińskie marki zajmują obecnie 30 z 50 pierwszych miejsc. To ogromna zmiana od 2016 r., kiedy to „zaledwie” 18 lokalnych nazw znalazło się w pierwszej 50-tce najbardziej ulubionych marek w Państwie Środka.
Tymczasem znane marki międzynarodowych koncernów tracą pole na rzecz lokalnych firm w najgęściej zaludnionym kraju świata. Jak choćby w przypadku Apple, które spadło z 5 na 11 pozycję i Nike, degradacja z 6-go na dopiero 44-te miejsce. To zły sygnał dla tych amerykańskich producentów, dla których chiński rynek jest drugim pod względem udziałów w ich przychodach. Obecnie większą od „jabłuszka” sympatią Chińczyków cieszy się lokalna marka producenta smartfonów, Huawei.
W pierwszej dziesiątce oprócz Androida znalazły się tylko dwie inne zagraniczne marki, Microsoft (awans z 19. na 5 pozycję) oraz Intel (z 13. na 7.).
Bardzo słabo wypadł koncern BMW, który zaliczył „zjazd” z 8-mego miejsca aż na 46, oraz szwedzki koncern IKEA, który będąc przed rokiem tuż za podium w bieżącym zestawieniu znalazł się dopiero na 37 miejscu.
Top 10 ulubionych chińskich marek (2018)
1.Alipay (miejsce w poprzednim rankingu – 1)
2.Android (3)
3.WeChat (2)
4.Huawei (12)
5.Microsoft (19)
6.Taobao (35)
7.Intel (13)
8.Meituan Dianping (40)
9.QQ (28)
10.Tmall (18)