Chińczycy odchodzą od zagranicznych marek (RANKING)

Do poważnych zmian doszło w najnowszym rankingu ulubionych marek w Chinach. Z pierwszej dziesiątki wypadły m.in. Apple i Nike.

W zestawieniu na rok 2018, opracowanym przez firmę Prophet czołową pozycję utrzymała marka Alipay, operator płatności internetowych, którego właścicielem jest spółka stowarzyszona Alibaba Group Holding.

Zobacz więcej

Causeway Bay w Hongkongu fot. REUTERS/Bobby Yip/File Photo/Forum

Wiceliderem rankingu jest Android, która to marka (mobilny system operacyjny)  awansowała o jedno oczko, zaś ostatnie miejsce na podium przypadło WeChat, marce chińskiego komunikatora internetowego i portalu społecznościowego stworzonej przez firmę Tencen.

Ogółem chińskie marki zajmują obecnie 30 z 50 pierwszych miejsc. To ogromna zmiana od 2016 r., kiedy to „zaledwie” 18 lokalnych nazw znalazło się w pierwszej 50-tce najbardziej ulubionych marek w Państwie Środka.

Tymczasem znane marki międzynarodowych koncernów tracą pole na rzecz lokalnych firm w najgęściej zaludnionym kraju świata. Jak choćby w przypadku Apple, które spadło z 5 na 11 pozycję i Nike, degradacja z 6-go na dopiero 44-te miejsce. To zły sygnał dla tych amerykańskich producentów, dla których chiński rynek jest drugim pod względem udziałów w ich przychodach. Obecnie większą od „jabłuszka” sympatią Chińczyków cieszy się lokalna marka producenta smartfonów, Huawei.

W pierwszej dziesiątce oprócz Androida znalazły się tylko dwie inne zagraniczne marki, Microsoft (awans z 19. na 5 pozycję) oraz Intel (z 13. na 7.).

Bardzo słabo wypadł koncern BMW, który zaliczył „zjazd” z 8-mego miejsca aż na 46, oraz szwedzki koncern IKEA, który będąc przed rokiem tuż za podium w bieżącym zestawieniu znalazł się dopiero na 37 miejscu.

Top 10 ulubionych chińskich marek (2018)

1.Alipay (miejsce w poprzednim rankingu – 1)

2.Android (3)

3.WeChat (2)

4.Huawei (12)

5.Microsoft (19)

6.Taobao (35)

7.Intel (13)

8.Meituan Dianping (40)

9.QQ (28)

10.Tmall (18)

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Świat / Chińczycy odchodzą od zagranicznych marek (RANKING)