Komórki Transsion sprzedają się w Afryce lepiej niż smartfony Apple i Samsunga. Spółka twierdzi, że ma tam ponad 49 proc. rynku. Postanowiła zdyskontować ten sukces i wchodzi na rynek spółek technologicznych Star Board w Szanghaju. W pierwotnej ofercie publicznej wyceniła swoją akcję na 35,15 juanów. Oznacza to 42,8-krotność zysku na akcję. W przypadku Apple wskaźnik ten wynosi 18,98, a Samsunga 9,92. Inny chiński producent komórek, Xiaomi, ma wskaźnik cena/zysk 17,8.
Eksperci wskazują, że wysokie wyceny nie są niczym nadzwyczajnym na Star Board, bo regulator ich tam nie ogranicza w przypadku spółek debiutujących na rynku. Przypominają, że rekordowy jak dotąd pod tym względem Shenzhen Chipscreen Biosciences oferował w IPO akcje po cenie ponad 467 razy wyższej od przypadającego na nie zysku.