Citibank rezygnuje z części prowizji

Paweł Zielewski
opublikowano: 2001-11-07 00:00

Celem Citibanku jest pozyskanie przynajmniej 150 tys. klientów w 2002 r. Aby tego dokonać, bank obniży od 1 grudnia opłaty za prowadzenie rachunków, a z części prowizji zrezygnuje. Obecnie bank obsługuje ponad 300 tys. kont osobistych, z czego 80 proc. to rachunki podstawowe Citikonto. Wszystkich klientów Citibanku — włączając posiadaczy kart kredytowych Visa — jest obecnie około 680 tys. Miesięczna opłata za prowadzenie rachunku zostanie obniżona z 7 zł na 4 zł, a saldo, przy którym bank zrezygnuje z opłaty, spadnie z 5 tys. do 2,5 tys. Najistotniejsze dla klientów jest jednak poniechanie przez Citi pobierania prowizji za wypłaty z bankomatów Euronetu oraz opłaty za korzystanie z internetowego CitiDirect.

Bank zaproponuje od grudnia linię kredytową dołączoną do Citikonta. Jej wysokość bank ustalił na od 2- do 5-krotnej wysokości miesięcznych stałych wpływów na rachunek. Oprocentowanie kredytu w ROR wyniesie 19,99 proc., co przy oprocentowaniu karty kredytowej Citi — ponad 40 proc. rocznie — jest atrakcyjną propozycją, porównywalną z ofertami konkurencji.

Citibank wprowadzi natomiast opłatę za udostępnienie CitiPhone (bank przez telefon). Prowizja wyniesie 3 zł miesięcznie.