Czytasz dzięki

CR Media podwyższa prognozę wzrostu rynku reklamy

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 22-08-2005, 18:04

Wzrost rynku reklamy w Polsce w 2005 r. wyniesie 10,1 proc. i będzie na poziomie podobnym do wcześniej zakładanego (10,2 proc.) - prognozują analitycy CR Media Consulting. Jednocześnie podwyższyli prognozę wzrostu rynku na 2006 r. z 7,1 proc. do 10,5 proc. W 2007 r. rynek ma się zwiększyć o 8 proc.

Wzrost rynku reklamy w Polsce w 2005 r. wyniesie 10,1 proc. i będzie na poziomie podobnym do wcześniej zakładanego (10,2 proc.) - prognozują analitycy CR Media Consulting. Jednocześnie podwyższyli prognozę wzrostu rynku na 2006 r. z 7,1 proc. do 10,5 proc. W 2007 r. rynek ma się zwiększyć o 8 proc.

    "Po nadspodziewanie dobrym I kwartale tego roku, kwartał drugi - pomimo statystycznie słabszej dynamiki - potwierdził duży potencjał wzrostu rynku i pozwala utrzymać prognozę całorocznego wzrostu wartości rynku reklamy na niemal niezmienionym poziomie 10,1 proc. (wcześniej 10,2 proc.)" - wynika z najnowszego raportu analityków CR Media.

    Według autorów raportu, wyższy prognozowany wzrost rynku reklamy w 2006 r. niż w tym roku, nie będzie wynikać z przyczyn fundamentalnych, ale będzie efektem zaniżenia wartości rynku w 2005 roku, spowodowanego żałobą po papieżu Janie Pawle II.

    Oceniają oni, że gdyby pominąć ten efekt, to wzrost rynku w 2005 roku wyniósłby około 11,1 proc., a w 2006 roku 9,5 proc. Autorzy raportu prognozują, że telewizja, która zanotowała w 2004 roku wzrost wpływów z reklam o 15,4 proc., w najbliższych latach nieco spowolni tempo wzrostu, do 10 proc. w 2005 roku, 11,3 proc. w 2006 roku i 7,5 proc. w 2007 roku.

    "Trzeba jednak zwrócić uwagę, iż dynamika wzrostu przychodów reklamowych TV w latach 2005 i 2006 będzie zaburzona przez tygodniowy brak emisji reklam w II kwartale 2005 roku (w czasie żałoby po papieżu Janie Pawle II - PAP). Z tego powodu dynamika roku 2005 będzie niższa niż byłaby w sytuacji normalnej, natomiast dynamika roku 2006 będzie z tego samego powodu zawyżona" - wyjaśnili autorzy raportu.

    Stacje telewizyjne odnotowały w II kwartale najmniejszy wzrost przychodów z reklam wśród wszystkich mediów, bo o 6 proc., ale gdyby nie efekt pierwszego tygodnia kwietnia, to dynamika - w ocenie autorów raportu - mogłaby być ponad dwukrotnie wyższa.

    Stacje radiowe, pomimo podobnej przerwy w emisji reklam, zanotowały 13-proc. wzrost, a prasa zwiększyła przychody reklamowe o 10,9 proc.

    Według analityków CR Media, rynek prasowy w najbliższych latach zanotuje stabilny wzrost wpływów z reklam o około 8-10 proc. rocznie. Natomiast radio, które ucierpiało w czasie recesji na rynku reklamy znacznie bardziej niż prasa, będzie także w stanie szybciej się odbudowywać, osiągając w latach 2005-2007 wzrost w granicach 9-13 proc. rocznie.

    Według szacunków analityków CR Media, przychody reklamowe w ujęciu netto wzrosły w II kwartale 2005 roku o 8,4 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2004 roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane