Producenci samochodów ogłosili kolaboracje niezależnie od siebie w trakcie targów motoryzacyjnych w Pekinie. Zmiany technologiczne osłabiły ich niegdyś silną pozycję na chińskim rynku. Toyota i Nissan były bowiem jednymi z najpopularniejszych marek samochodów w Państwie Środka. Lokalni producenci z BYD na czele zaczęli je wypierać, w szczególności dzięki atrakcyjnej ofercie aut EV.
AI zasili samochody
Tencent, gigant w branży gier, i Baidu, wiodąca chińska wyszukiwarka, są liderami w krajowym wyścigu o rozwój sztucznej inteligencji. Toyota wykorzysta technologię od Tencentu do produkcji w Chinach samochodu osobowego. Auto trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku, jak powiedział Yiming Xu, dyrektor Toyoty ds. marki i komunikacji w ChRL.
Nissan poinformował z kolei, że podpisał z Baidu protokół ustaleń dotyczący prowadzenia badań nad sztuczną inteligencją i tzw. “sztucznymi samochodami”. Japońska spółka wyposaży swoje auta w produkty AI od chińskiego giganta.
