Cyberpunk liczy kamienie milowe

Rozmawiał Grzegorz Suteniec
15-11-2017, 22:00

Adam Kiciński jest spokojny o tempo prac nad flagową grą, choć daty premiery na pewno nie poda w tym roku. Nie martwią go też nastroje pracowników — firma dobrze im płaci i daje powody do dumy

WYWIAD Z ADAMEM KICIŃSKIM, PREZESEM CD PROJEKTU

WIELKIE NADZIEJE:
Wyświetl galerię [1/2]

WIELKIE NADZIEJE:

Adam Kiciński, prezes CD Projektu, po flagowym tytule, „Cyberpunku 2077” spodziewa się bardzo dużo — jakościowo i biznesowo. Marek Wiśniewski

„Puls Biznesu”: Jak idą prace nad „Cyberpunkiem 2077”?

Adam Kiciński: Właśnie zamknęliśmy ważny etap produkcji. Przed naszą rozmową wyjechało z tego pokoju sporo sprzętu, w tym duży ekran, co świadczy o zaawansowaniu produkcji. Jesteśmy zadowoleni z efektów.

Czy są jakieś zagrożenia dla harmonogramu?

Nie pojawiły się w ostatnim czasie żadne problemy mogące wpłynąć na produkcję. Wręcz przeciwnie — mając za sobą kamień milowy, jesteśmy jeszcze spokojniejsi.

Prace nad silnikiem gry zostały zakończone?

Silnik jest i działa. Oczywiście będzie jeszcze rozwijany. Przy każdej naszej grze musieliśmy mocno rozwijać technologię i tak samo jest tym razem. Musi być odpowiednia do naszych potrzeb związanych z konkretnym tytułem i światem, który tworzymy, oraz dopasowana do możliwości urządzeń dostępnych na rynku. Dlatego silnik wymaga stałej aktualizacji — jego modyfikacje trwają zwykle do bardzo późnego etapu.

Data premiery?

Trzeba cierpliwie poczekać na oficjalną zapowiedź. Na pewno nie ogłosimy daty w tym roku, czy w przyszłym — nie odpowiem. Komentowanie pojawiających się na rynku spekulacji byłoby dla nas niekorzystne. Najważniejsze jest zbudowanie jak największego zainteresowania graczy, co przełoży się na sprzedaż.

Jakie będą koszty gry?

Od początku zakładaliśmy, że istotnie większe niż „Wiedźmina 3”, którego budżet wynosił nieco ponad 300 mln zł. Około połowy stanowiły jednak wydatki marketingowe, których większość nie była widoczna jako koszty, lecz pomniejszone przychody od dystrybutorów. Bezpośrednie koszty produkcji natomiast przekroczyły 90 mln zł. „Cyberpunk 2077” będzie droższy, ale też ambitniejszy i, jak wierzymy, będzie miał znacząco większy potencjał sprzedażowy.

Ile osób jest zaangażowanych w produkcję?

Nad grą pracuje około 300 osób. To więcej niż w szczytowym momencie prac nad „Wiedźminem 3”, ale w przyszłości będzie ich jeszcze trochę więcej. Ponadto około 100 osób pracuje nad Gwintem. Obecnie mamy w spółce największy i najlepszy zespół programistów w naszej historii.

Polityka kadrowa CD Projektu jest taka sama jak innych spółek z branży?

Naszym celem jest robienie najlepszych gier na świecie. Konkurencja jest ostra — nie tylko my mamy apetyt na złoty medal. W tym biznesie jest podobnie jak w sporcie. Nagrodą, oprócz gratyfikacji finansowej, jest duma. Nasi ludzie mimo trudów mogą na koniec powiedzieć, że jedna z najlepszych gier na świecie to ich dzieło. Nie znamy recepty na idealnie zaplanowany i spokojny proces produkcyjny,którego owocem byłaby wybitna gra. Wielokrotne iteracje są nieodłącznym elementem tego procesu.

Czy szybki rozwój spółki w ostatnich latach mógł mieć negatywny wpływ na zespół?

To dodatkowe wyzwanie organizacyjne, ale mamy naturalną ciągłość zespołu. Staramy się zapewnić najlepsze możliwe warunki pracy, bo w naszej branży mamy rynek pracownika. Płacimy polskie rynkowe stawki lub nawet nieco wyższe, a do tego duże bonusy. Mamy stały program podziału zysku z pracownikami każdego szczebla. Średnia bonusów dla zespołu wypłaconych w ciągu ostatnich trzech lat była wyższa niż łączna wartość wynagrodzeń podstawowych. Rotacja w firmie jest na racjonalnym poziomie.

Jak odpowie pan na zarzuty, że spółka w obliczu informacji, które pojawiły się w internecie, niewystarczająco się komunikowała i nie uspokoiła nastrojów na giełdzie?

Mamy własny styl komunikacji i nie mieści się w nim pojęcie „chowanie głowy w piasek”. Chcemy tak prowadzić biznes, żeby się go nie wstydzić. Kiedy pojawia się problem, zawsze staramy się o nim rozmawiać. Po pierwszym niekorzystnym dla nas materiale wideo wydaliśmy obszerny komentarz Adama Badowskiego, szefa studia, oraz Marcina Iwińskiego, współzałożyciela i członka zarządu. Czasami jednak poziom dyskusji schodzi tak nisko, że nie ma sensu tego komentować. © Ⓟ

Gwiazda na wybojach

CD Projekt to największa na GPW spółka z segmentu gier wideo i niekwestionowany lider głównego parkietu. Jego kapitalizacja w szczytowym momencie przekraczała 12 mld zł, a ostatnio wynosi 10,2 mld zł. W ocenie analityków, CD Projekt jest bardzo silnym kandydatem do WIG20 — indeksu największych i najbardziej płynnych spółek. Twórcy trzech części gier o Wiedźminie do niedawna byli ulubieńcami inwestorów oraz analityków, których gros rekomenduje kupno akcji spółki. W tym tygodniu dobra passa została przerwana — przez dwa dni kurs CD Projektu spadł o około 20 proc. Wyprzedaż, chwilami paniczną, wywołały nieoficjalne informacje pochodzące od byłych pracowników spółki, że gra „Cyberpunk 2077” wciąż jest w bardzo wczesnej fazie produkcji, autorzy mają problemy z silnikiem, a premiera nawet w 2020 r. jest mało realna. Padły też nieprzychylne komentarze dotyczące warunków pracy w CD Projekcie. Złe wieści przekazał youtuber „YongYea”, a następnie pisały o nich m.in. Eurogamer.pl i ppe.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Rozmawiał Grzegorz Suteniec

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Cyberpunk liczy kamienie milowe