Cydr i piwa smakowe - wiodący trend na rynku alkoholi w Polsce

AD
opublikowano: 14-11-2014, 14:47

Polacy szukają w alkoholach głównie dobrych marek i innowacji smakowych przy jednocześnie niskiej cenie - to wnioski z badania rynku napojów alkoholowych, jakie przeprowadziło KPMG. Najszybciej rośnie cydr i piwa smakowe.

Pierwszy trend autorzy badania nazwali premiumizacją. Polega on na rosnącej popularności piw specjalnych, win gronowych i whisky - czyli alkoholi z wyższej półki.

Bloomberg

Drugi - to podążanie za nowościami, które najmocniej widać w lawinowo rosnącej popularności cydru i piw smakowych. - W trend innowacyjny wpisuje się także niezwykły wzrost popularności cydru. Jeszcze dwa lata temu mało kto w Polsce słyszał o tym napoju. Tymczasem, jak wynika z badania, w ciągu ostatniego roku cydru spróbowało już 40% dorosłych konsumentów, a co dziesiąty sięgnął po ten napój kilkukrotnie - napisano w podsumowaniu raportu.

Nad wszystkim ciąży jednak trzeci trend, polegający na wyszukiwaniu produktów w najlepszych cenach. - Co czwarty konsument alkoholu (26%) otwarcie i zdecydowanie przyznaje, że aktywnie poszukuje niższej ceny lub lepszego stosunku ceny do jakości lub ilości. W połączeniu z rosnącą siłą negocjacyjną detalu, przekłada się to na silną presję na marże w zasadzie we wszystkich kategoriach i segmentach cenowych. Z trendem value for money najbardziej liczą się dystrybutorzy win (70% wskazań jako na kluczowy trend w przyszłości) oraz producenci piwa (57%) - napisało KPMG.

Raport KPMG w Polsce pt. „Rynek napojów alkoholowych w Polsce” powstał na podstawie danych uzyskanych od firm i instytucji badających rynek napojów alkoholowych, instytucji statystycznych, a także przeprowadzonego badania konsumentów i badania firm z tej branży. Badanie konsumenckie zostało zrealizowane w III kw. 2014 roku na reprezentatywnej próbie 1000 dorosłych Polaków. Respondenci zostali zapytani o swoje preferencje i zwyczaje związane z konsumpcją i zakupem napojów alkoholowych


© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AD

Polecane