Czechy potwierdzają podatek cyfrowy w budżecie na 2020 r.

  • PAP
opublikowano: 18-11-2019, 20:53

Rząd Czech zatwierdził w poniedziałek 7-proc. podatek cyfrowy w budżecie na 2020 rok. Nowa danina ma objąć m.in przychody z reklam dużych firm technologicznych działających na terytorium kraju, takich jak Google czy Facebook - podała agencja Reutera.

Projekt musi jeszcze zyskać akceptację parlamentu.

Podatek dotyczyć będzie przychodów z reklam kierowanych, prowadzenia platform internetowych czy dochodów ze sprzedaży danych użytkowników. Płatnikami mają być głównie firmy zapewniające usługi obywatelom.

Cyfrowa danina obejmie firmy z rocznym przychodem globalnym ponad 750 mln euro i przekraczającym 100 mln koron (3,9 mln euro) obrotu w Czechach. Liczba użytkowników danej usługi musi też przekraczać pułap 200 tys. kont. Ministerstwo finansów wskazało, że zasady oparto na wcześniejszych wytycznych dla prawa na poziomie europejskim, które na razie nie doszło do skutku.

Czeskie ministerstwo oszacowało, że podatek - przy planowanym wprowadzeniu go od czerwca - może wnieść do budżetu ok. 2,1 mld koron w przyszłym roku. W każdym kolejnym roku ma być to już ponad 5 mld euro. Zapis ten ma być w opinii organu przejściowym mechanizmem, do czasu ustalenia wspólnego prawa na poziomie globalnym.

Reuter przypomniał, że Czechy to kolejny kraj wprowadzający podatek cyfrowy po tym jak UE nie udało się ustalić wspólnego stanowiska w tej sprawie. Francja zdecydowała o wprowadzeniu 3-proc. podatku latem tego roku, podobne kroki zapowiedziały Włochy, co spotkało się z krytyką administracji USA - kraju skąd pochodzi większość najpopularniejszych koncernów technologicznych.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane