Dino ustaliło cenę akcji w ofercie publicznej

Marcel ZatońskiMarcel Zatoński
opublikowano: 2017-03-20 15:51
zaktualizowano: 2017-03-20 15:52

Nawet 1,6 mld zł chce fundusz Enterprise Investors za 49 proc. akcji marketów Dino. Zapisy startują we wtorek 21 marca.

Takiej oferty publicznej na warszawskiej giełdzie już dawno nie było. W ciągu miesiąca na parkiecie ma pojawić się sieć marketów Dino, której mniejszościowy pakiet sprzedaje fundusz Enterprise Investors. W poniedziałek opublikowano prospekt emisyjny i cenę maksymalną akcji, ustaloną na 33,5 zł. To oznacza, że oferta będzie warta nawet 1,6 mld zł.  Największe ubiegłoroczne IPO (Celon Pharma) była warte niespełna 0,25 mld zł, a ostatnie oferty na warszawskiej giełdzie, których wartość przekraczała 1 mld zł, to Energa i PKP Cargo pod koniec 2013 r. 

Szymon Piduch, prezes Dino Polska
Marek Wiśniewski

- Jesteśmy najszybciej rozwijającą się siecią w segmencie proximity supermarketów, czyli formatu o sali sprzedaży wielkości 200-500 mkw. Dzięki formatowi nie potrzebujemy tak wysokiej jak np. dyskonty liczby ludności w najbliższej okolicy, by sklep mógł zarabiać na siebie – wystarcza nam 2,5-3 tys. osób. To sprawia, że możemy otwierać placówki w gminach wiejskich, dajemy sobie też radę w pobliżu silnych konkurentów – ponad 70 proc. naszych sklepów jest oddalonych o mniej niż 5 km od placówek największych sieci – mówi Szymon Piduch, prezes Dino.

Dino miało na koniec ubiegłego roku 628 sklepów, przede wszystkim na południowym zachodzie kraju. Przychody wyniosły 3,4 mld zł, a sprzedaż LFL (bez uwzględnienia nowych sklepów) skoczyła o 11,3 proc.

- Do końca 2020 r. chcemy mieć 1200 sklepów, będziemy dogęszczać sieć tam, gdzie już jesteśmy, i stopniowo wychodzić na północ i wschód kraju – zapowiada Szymon Piduch.

Spółka miała w ubiegłym roku 288 mln zł zysku EBITDA. To oznacza, że przy maksymalnej cenie w IPO spółka będzie wyceniana na 11-krotność EBITDA. Dla porównania Emperia, prowadząca markety Stokrotka, jest wyceniana na 6,8 razy EBITDA, a Jeronimo Martins, właściciel m.in. Biedronki, na 11,7 razy EBITDA.

Po debiucie głównym akcjonariuszem Dino pozostanie Tomasz Biernacki, założyciel sieci.