Dobre wyniki Microsoftu nie wystarczyły

Mikołaj ŚmiłowskiMikołaj Śmiłowski
opublikowano: 2024-01-31 09:35

Spółka zaliczyła najwyższy wzrost przychodów od 2022 r., a jej biznes chmurowy poprawił wyniki o 30 proc. Mimo to inwestorzy posłali kurs akcji w dół.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Przychody Microsoftu w II kwartale roku podatkowego, zakończonym 31 grudnia 2023 r., wyniosły 62 mld USD i były aż 18 proc. wyższe r/r. Zysk na akcję uplasował się na poziomie 2,93 USD, a sprzedaż usług chmurowych Azure podskoczyła o 30 proc. w stosunku do analogicznego okresu rok temu. Każda z wielkości była lepsza od oczekiwań analityków, a mimo to kurs w handlu posesyjnym spadł o 0,2 proc.

Zdaniem ekspertów inwestorzy liczyli na coś więcej, jeśli chodzi o korzyści wynikające z wykorzystania sztucznej inteligencji (AI). W ostatnich miesiącach Microsoft stał się spółką giełdową o największej kapitalizacji na świecie właśnie w związku z oczekiwaniami, że w partnerstwie z OpenAI stanie się niekwestionowanym liderem rynkowym, jeśli chodzi o usługi wykorzystujące AI.

Mimo że widać pierwsze korzyści z zastosowania sztucznej inteligencji w popularnych produktach Microsoftu z serii Azure, Office czy Windows, to nie są one spektakularne. Firma robi co może, aby zachęcić klientów do korzystania z nowych opcji. Dużym, takim jak międzynarodowe korporacje, zaproponowała nowe aplikacje Word, PowerPoint, Teams i Outlook, wspierane asystentem AI. Wkrótce rozwiązania trafią do mniejszych firm i klientów indywidualnych, którzy będą gotowi zapłacić 20 USD.