DoorDash chce zebrać 3,14 mld USD z IPO

ARŻ, Reuters
opublikowano: 04-12-2020, 13:54

Amerykański start-up zajmujący się dostawami żywności poinformował w piątek, że spodziewa się zebrać 3,14 mld USD w ramach pierwszej oferty publicznej. To kwota przekraczająca wstępne szacunki, co sugeruje duże zainteresowanie inwestorów, pisze Reuters.

DoorDash
DoorDash
Andrew Harrer

DoorDash planuje sprzedać 33 mln akcji po cenie między 90 a 95 USD za sztukę. Kapitalizacja rynkowa firmy sięgnęłaby w tym przypadku 30 mld USD. Wcześniej start-up celował w przedział cenowy od 75 do 85 USD za akcję.

Założony w 2013 roku DoorDash jest wspierany przez Vision Fund zarządzany przez japońskiego giganta technologicznego SoftBank, fundusz venture capital Sequoia Capital oraz fundusz majątkowy rządu Singapuru.

DoorDash z siedzibą w San Francisco planuje w tym miesiącu wprowadzić swoje akcje na nowojorską giełdę pod symbolem „DASH”. W lutym poufnie złożył wniosek o IPO. Za przygotowanie oferty odpowiadają Goldman Sachs i JP Morgan.

DoorDash i jego rywale, w tym Uber Eats, Grubhub i Postmates, skorzystali na wzroście popytu na usługi dostarczania żywności z powodu ograniczeń związanych z pandemią.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane