Dostawca Toyoty inwestuje w Skarbimierzu 160 mln zł

opublikowano: 19-03-2019, 22:00

Mitsui High-tec zbuduje w Polsce pierwszą w Europię fabrykę rdzeni do silników aut hybrydowych i elektrycznych. Docelowo zatrudni 200 osób.

Ponieważ „w Polsce bije serce elektromobilności”, jak to zgrabnie ujęła Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii, to nie powinno dziwić, że nad Wisłą inwestują kolejne firmy z tego sektora. Mitsui High-tec (MHT), japoński producent rdzeni silników elektrycznych do pojazdów hybrydowych i elektrycznych,zbuduje w Skarbimierzu pierwszy w Europie zakład. Dostawca m.in. Toyoty zainwestuje ponad 160 mln zł, na początek zatrudni 30 osób, a docelowo 200.

Yasunari Mitsui, prezes Mitsui High-tec, chce, by
dzięki fabryce w Skarbimierzu jego firma została w Europie liderem w produkcji
rdzeni silników elektrycznych.
Zobacz więcej

TRAMPOLINA DO SUKCESU:

Yasunari Mitsui, prezes Mitsui High-tec, chce, by dzięki fabryce w Skarbimierzu jego firma została w Europie liderem w produkcji rdzeni silników elektrycznych. Fot. ARC

— W Japonii jesteśmy liderem wśród dostawców ekotechnologii dla branży motoryzacyjnej. Chcielibyśmy osiągnąć tak wysoką pozycję również w Europie. Naszym zdaniem południowo-zachodnia Polska staje się europejskim hubem rozwoju sektora e-mobilności. Dlatego to właśnie stąd, z pomocą polskich inżynierów i techników, chcemy budować naszą markę na Starym Kontynencie — mówi Yasunari Mitsui, prezes Mitsui High-tec.

Budowa ruszy jeszcze w tym miesiącu, a pierwszy etap inwestycji będzie gotowy już w kolejnym. Fabryka będzie miała powierzchnię 9500 mkw., ale inwestor planuje jej rozbudowę do 22 500 mkw. Japończycy skorzystają ze zwolnień podatkowych w Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (WSSE).

— Wysoko zautomatyzowana fabryka Mitsui High-tec z pewnością należy do grona inwestycji o wysokiej wartości dodanej. Polska powoli staje się ekosystem producentów i poddostawców branży elektromobilności, wyjątkowym na skalę europejską. Naszymi atutami są wykwalifikowani pracownicy, stabilna gospodarka, ale także komfortowe dla zagranicznych inwestorów, położenie i dostęp do rynków zbytu — podkreśla Krzysztof Senger, wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, która wspierała inwestora.

Do tej pory agencja obsłużyła 10 projektów z sektora e-mobilności, dzięki którym może powstać ponad 2,4 tys. miejsc pracy. Większość z nich zrealizują przedsiębiorstwa z dalekiej Azji — Korei Południowej, Chin i właśnie Japonii. W WSSE w tym sektorze inwestują m.in. Daimler (200 mln EUR w Jaworze), Toyota (288 mln zł w Wałbrzychu i 371,7 mln zł w Jelczu-Laskowicach), chiński Guotai-Huarong (45 mln USD w Oławie) czy belgijski Umicore (660 mln EUR w Nysie).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy