Dostawy PC-tów wzrosły najmocniej od dwóch dekad

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 13-04-2021, 14:20

Pierwszy kwartał 2021 r. okazał się nadspodziewanie udany dla rynku komputerów klasy PC (personal computer). Ich dostawy wzrosły najmocniej od dwudziestu lat, informuje Reuters.

fot. Bodnar Tarar/Adobe Stock

Dane firmy badawczej Gartner pokazują, że w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku globalne dostawy sprzętu PC, obejmujące laptopy i komputery stacjonarne podskoczyły o 32 proc. do 69,9 mln sztuk.

Oczywiście, jak można było oczekiwać, tak znacząca dynamika była wynikiem zakupów sprzętu związanego z pracą i nauką zdalną, będącą następstwem szalejącej pandemii Covid-19.

Gertner podkreśla w swoim raporcie, że do zmiany doszło na pozycji lidera. Na tron wskoczyło chińskie Lenovo, detronizując amerykański HP. Kolejne miejsca przypadły koncernom Dell, Apple i Acer Group.

Warto jednak wspomnieć, że za tak wysokim wzrostem, oprócz wspomnianego wcześniej czynnika popytowego wygenerowanego pandemią stała też dosyć niska zeszłoroczna baza, kiedy to odnotowano problemy z dostawami. Eksperci ostrzegają przy tym, że rynek części do popularnych PC-tów, podobnie jak ma to miejsce choćby w branży motoryzacyjnej, też od pewnego czasu cierpi na problemy z niedoborem chipów, który może się jeszcze pogłębić. Szczególnie negatywnie prezentuje się segment kart graficznych, który oprócz niskiej podaży mierzy się z ogromnym zainteresowaniem ze strony tzw. górników, czyli osób wykorzystujących układy graficzne do „kopania” kryptowalut.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane