Drób z paszportem

Krajowa produkcja rośnie, nowi odbiorcy są mile widziani. Na celowniku branży — Afryka i kraje arabskie.

Nawet 5 mln EUR będzie miała do wydania Krajowa Rada Drobiarstwa (KRD) na promocję mięsa w krajach arabskich i Afryce Północnej — podaje Presserwis.

— Ze względu na przyrost produkcji drobiarskiej w Polsce rozważamy podjęcie działań promocyjnych wspierających sprzedaż tego gatunku mięsa m.in. na rynkach pozaunijnych. Jedną z możliwości jest wykorzystanie pieniędzy pochodzących z budżetu UE — twierdzi Łukasz Dominiak, dyrektor KRD. Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej prognozuje, że w tym roku wyprodukujemyo 10 proc. więcej drobiu.

Zdaniem Moniki Drążek, eksperta banku BGŻ, branża zdecydowanie powinna poszukać nowych rynków. Zwłaszcza że coraz bardziej samowystarczalni stają się nasi wschodni odbiorcy — Rosja i Ukraina. — W rezultacie sprzedaż do naszych wschodnich sąsiadów wykazuje od początku roku tendencje spadkowe. W sumie ponad 80 proc. eksportu nieprzetworzonego mięsa drobiowego trafia dziś do UE — mówi Monika Drążek.

Łukasz Dominiak zaznacza, że wiele spraw wymaga wyjaśnienia przed podjęciem decyzji o promocji. Ta kluczowa dotyczy uboju rytualnego.

— Brak tej możliwości stanowi oczywistą przeszkodę w rozwoju eksportu np. do krajów muzułmańskich — uważa dyrektor KRD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane