Drugi kwartał bez niespodzianek

Marcin Goralewski
opublikowano: 26-06-2006, 00:00

Odlewnie Polskie oddają do użytku nowe linie produkcyjne, dzięki którym zarząd liczy na wzrost zysków. W przyszłości.

Niebawem zarząd Odlewni Polskich podsumuje wyniki finansowe po pierwszym półroczu. Na raport czekają m.in. inwestorzy giełdowi, którzy pamiętają, że spółka po pierwszych dwóch kwartałach może zdecydować się na podniesienie prognozy tegorocznych wyników finansowych (przychodów).

— Decydujący będzie czerwiec — mówi Leszek Walczyk, wiceprezes Odlewni Polskich.

Giełdowa firma właśnie rozpoczęła przenoszenie części produkcji na nowe linie technologiczne. To fragment większego planu inwestycyjnego, który ma doprowadzić do dwukrotnego podniesienia mocy produkcyjnych.

— Część inwestycji oddaliśmy do użytku na przełomie kwietnia i maja, część teraz, a w sprawie reszty rozpatrujemy oferty otrzymane od wykonawców — tłumaczy Leszek Walczyk.

Na inwestycje zarząd zamierza wydać łącznie ponad 30 mln zł. Część pieniędzy uzyskano dzięki wsparciu akcjonariuszy. Firma korzysta też z dofinansowania ze środków unijnych. Dodatkowo pieniądze generuje podstawowa działalność. W pierwszym kwartale Odlewnie wypracowały 1,3 mln zł zysku netto i 28,16 mln zł sprzedaży. Jaki będzie drugi kwartał?

— Trzeba pamiętać, że przed rokiem na wyniki wpływ miała jednorazowa transakcja polegająca na sprzedaży części aktywów. Dała ona nam około 500 tys. zł czystego zysku — przypomina Leszek Walczyk.

W drugim kwartale ubiegłego roku Odlewnie zarobiły netto 1,8 mln zł. Z drugiej strony, od kilku tygodni spółce, która większość produkcji eksportuje lub wykonuje w strefie euro, służy niski kurs euro.

— To prawda, że dzięki obecnym trendom nasze wyniki będą lepsze — przyznaje Leszek Walczyk.

Zdaniem zarządu, silne uzależnienie od notowań euro jest powodem, dla którego spółka nie chce podać szczegółowych prognoz finansowych. Perspektywa wzrostu przychodów (obecna prognoza mówi o 116 mln zł) i rentowności (dzięki nowym inwestycjom) na razie wystarcza jednak inwestorom finansowym do zakupu akcji spółki. Niedawno 5-procentowe pakiety akcji przekroczyły fundusze Opera i Handlowy Zarządzanie Aktywami.

— Zależy nam na kolejnych, stabilnych inwestorach finansowych, choć na razie żadnych konkretów w tej sprawie nie ma — mówi Leszek Walczyk.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Goralewski

Polecane