Drugie życie butelki

opublikowano: 09-10-2019, 22:00

Koncern P&G wprowadził na polski rynek szampon w opakowaniu wykonanym m.in. z plastiku zebranego na plażach.

Wiosną zeszłego roku Procter & Gamble (P&G) ogłosił plan Ambition 2030. Zakłada on m.in., że za dekadę wszystkie opakowania, które wprowadzi na rynek, będą się nadawały do recyklingu (obecnie 86 proc.) lub do ponownego użycia. Koncern chce też zwiększyć wykorzystanie surowca z odzysku. Wprowadził właśnie na rynek szampon w butelkach wykonanych w 20 proc. z plastiku zebranego na plażach. Podobne pomysły mają też inni producenci, np. australijska firma Kevin Murphy, która chce, by jej opakowania były produkowane w całości z oceanicznych śmieci. Artur Litarowicz, wiceprezes P&G ds. produktów do włosów na Europę, przyznaje, że postawienie na takie opakowania podwyższa koszty.

W 2030 r. opakowania P&G mają być produkowane w 25 proc. z
tworzyw z recyklingu — mówi Artur Litarowicz, wiceprezes koncernu na Europę.
Zobacz więcej

PLASTIK Z ODZYSKU:

W 2030 r. opakowania P&G mają być produkowane w 25 proc. z tworzyw z recyklingu — mówi Artur Litarowicz, wiceprezes koncernu na Europę. Fot. WM

— Taki plastik był kiedyś tańszy niż plastik pierwotny, obecnie jednak ze względu na duży popyt stał się droższy — mówi menedżer, ale nie ujawnia, o ile.

Grono klientów, którzy są gotowi płacić więcej za produkty reklamowane jako bardziej ekologiczne, rośnie jednak i firmy mogą przerzucić na nich wyższe koszty. P&G zastrzega wprawdzie, że ostateczna cena na półce sklepowej zależy od sprzedającego, w tym przypadku polskiej sieci Carrefour, ale sugerowana cena litra szamponu w nowych opakowaniu jest o 10-12 proc. wyższa od ceny produktu w tradycyjnej butelce. Na razie do sprzedaży trafiło 30 tys. takich butelek, czyli znaczna część całej oferty P&G w tym segmencie.

Artur Litarowicz nie ujawnia, ile czasu firma daje sobie na ich sprzedaż. Unika też odpowiedzi na pytania o nakłady inwestycyjne i inne dane finansowe. Z danych KRS wynika, że rezultaty Procter & Gamble Polska pogarszają się. Przychody ze sprzedaży w roku obrachunkowym, który zakończył się 30 czerwca 2018 r. (to najnowsze dostępne dane) sięgnęły 421,7 mln zł, były zatem o 3,9 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Jeszcze bardziej spadły zyski — wynik brutto skurczył się o 17,8 proc., do 27,2 mln zł, natomiast netto o 18,2 proc., do niespełna 21,6 mln zł.

e4037212-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu