Czytasz dzięki

Drugie życie butelki

opublikowano: 09-10-2019, 22:00

Koncern P&G wprowadził na polski rynek szampon w opakowaniu wykonanym m.in. z plastiku zebranego na plażach.

Wiosną zeszłego roku Procter & Gamble (P&G) ogłosił plan Ambition 2030. Zakłada on m.in., że za dekadę wszystkie opakowania, które wprowadzi na rynek, będą się nadawały do recyklingu (obecnie 86 proc.) lub do ponownego użycia. Koncern chce też zwiększyć wykorzystanie surowca z odzysku. Wprowadził właśnie na rynek szampon w butelkach wykonanych w 20 proc. z plastiku zebranego na plażach. Podobne pomysły mają też inni producenci, np. australijska firma Kevin Murphy, która chce, by jej opakowania były produkowane w całości z oceanicznych śmieci. Artur Litarowicz, wiceprezes P&G ds. produktów do włosów na Europę, przyznaje, że postawienie na takie opakowania podwyższa koszty.

W 2030 r. opakowania P&G mają być produkowane w 25 proc. z
tworzyw z recyklingu — mówi Artur Litarowicz, wiceprezes koncernu na Europę.
Zobacz więcej

PLASTIK Z ODZYSKU:

W 2030 r. opakowania P&G mają być produkowane w 25 proc. z tworzyw z recyklingu — mówi Artur Litarowicz, wiceprezes koncernu na Europę. Fot. WM

— Taki plastik był kiedyś tańszy niż plastik pierwotny, obecnie jednak ze względu na duży popyt stał się droższy — mówi menedżer, ale nie ujawnia, o ile.

Grono klientów, którzy są gotowi płacić więcej za produkty reklamowane jako bardziej ekologiczne, rośnie jednak i firmy mogą przerzucić na nich wyższe koszty. P&G zastrzega wprawdzie, że ostateczna cena na półce sklepowej zależy od sprzedającego, w tym przypadku polskiej sieci Carrefour, ale sugerowana cena litra szamponu w nowych opakowaniu jest o 10-12 proc. wyższa od ceny produktu w tradycyjnej butelce. Na razie do sprzedaży trafiło 30 tys. takich butelek, czyli znaczna część całej oferty P&G w tym segmencie.

Artur Litarowicz nie ujawnia, ile czasu firma daje sobie na ich sprzedaż. Unika też odpowiedzi na pytania o nakłady inwestycyjne i inne dane finansowe. Z danych KRS wynika, że rezultaty Procter & Gamble Polska pogarszają się. Przychody ze sprzedaży w roku obrachunkowym, który zakończył się 30 czerwca 2018 r. (to najnowsze dostępne dane) sięgnęły 421,7 mln zł, były zatem o 3,9 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Jeszcze bardziej spadły zyski — wynik brutto skurczył się o 17,8 proc., do 27,2 mln zł, natomiast netto o 18,2 proc., do niespełna 21,6 mln zł.

OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
×
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Polecane