W lipcu 2005 r., w porównaniu do lipca ubiegłego roku, spadła sprzedaż "Faktu" i "Super Expressu", a wzrosła sprzedaż "Gazety Wyborczej" i "Rzeczpospolitej" - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Pod względem sprzedaży liderem na rynku pozostaje dziennik "Fakt", mimo że w lipcu br., w porównaniu do analogicznego okresu 2004 r., średnia sprzedaż tej gazety spadła o 10,93 proc. i wyniosła 514 tys. 649 egzemplarzy.
Drugie miejsce wśród dzienników pod względem średniej sprzedaży w lipcu 2005 r. zajęła "Gazeta Wyborcza". Średnia sprzedaż tego dziennika wyniosła w lipcu 431 tys. 49 egzemplarzy i była wyższa o 3,92 proc. niż w lipcu 2004 roku.
Średnia sprzedaż "Super Expressu", zajmującego trzecie miejsce pod względem sprzedaży, wyniosła 209 tys. 715 egzemplarzy i była niższa niż w analogicznym okresie 2004 roku o 4,91 proc.
W lipcu wzrosła o 0,49 proc. średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" (183 tys. 475 egzemplarzy).
Natomiast licząc od stycznia 2005 r. do końca lipca 2005 roku średnia sprzedaż "Faktu" wyniosła 518 tys. 687 egzemplarzy, co oznacza spadek o 6,39 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" w pierwszych siedmiu miesiącach tego roku wyniosła 461 tys. 596 egzemplarzy i była wyższa o 5 proc. niż rok wcześniej.
Z kolei "Super Express" średnio sprzedawał się w tym okresie na poziomie 215 tys. 854 sztuk, czyli o 8,14 proc. niższym niż w analogicznym okresie 2004 roku. Średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" w okresie od stycznia do końca lipca 2005 roku wyniosła 182 tys. 577 egzemplarzy, co oznacza spadek o 0,26 proc. w stosunku do wyniku z porównywalnego okresu 2004 roku.