E&Y: wojna handlowa wpłynie na IPO, ale krótkoterminowo

aktualizacja: 04-04-2018, 14:05

Potencjalna wojna handlowa między dwiema czołowymi gospodarkami świata może w najbliższym czasie wpłynąć na rynek ofert publicznych, ostrzega gigant rynku usług konsultingowych, Ernst & Young.

Myślę, że wszystko zależy od rodzaju sektora i od tego, jak długo – wojna handlowa – wpływać będzie na nie - powiedział Ringo Choi, szef działu  IPO w regionie Azji i Pacyfiku w Ernst & Young.

Uważa on, że w perspektywie krótkoterminowej rozgrywki między USA i Chinami wpłyną  na rynek, co w konsekwencji będzie negatywnie przekładać się na oferty publiczne, zarówno te już zaplanowane, jak i dopiero rozważane. 

Szczególnie dotyczyć to będzie chińskich spółek publicznych, które są zorientowane na eksport, zwłaszcza do Stanów Zjednoczonych.

W opinii Choi, chińskie firmy, które rozważają możliwość wejścia na rynek USA, napotkają również trudności, jeśli relacje między tymi dwoma rządami zmienią się z "partnerskich" na jedną z potencjalnych form wojny handlowej.

Na dłuższą metę dojdzie jednak do poważnego dialogu między oboma krajami. Obecnie zarówno Waszyngton, jak i Pekin zbierają atutu i asy, aby negocjować ze sobą w przyszłości z wzmocnionych stanowisk – wyjaśnia przedstawiciel Ernst & Young.

W rezultacie, na dłuższą metę, rynek IPO nie powinien poważniej ucierpieć. 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, CNBC

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / E&Y: wojna handlowa wpłynie na IPO, ale krótkoterminowo