Eksplodował kurs spółki z portfela JR Holdingu

opublikowano: 14-09-2021, 15:11

Notowania giełdowego Medcampu urosły o prawie połowę, mimo że spółka niczego nowego nie zakomunikowała.

Obecny na NewConnect Medcamp ogranicza w ostatnim czasie komunikację z inwestorami do raportów okresowych. W czwartek nic się w tej sprawie nie zmieniło, a mimo to zwyżka kursu nastąpiła tuż po otwarciu sesji. Wystarczyło kilka godzin, by cena wzrosła o prawie połowę i doszła do 3 zł, co dawało niespełna 80 mln zł kapitalizacji. Na razie nie udało nam się skontaktować z prezesem spółki, a jej główny akcjonariusz nie zna przyczyn zwyżki.

– Nie wiem, co spowodowało taki wzrost kursu – komentuje January Ciszewski, prezes JR Holding, który jest największym (29,4 proc.) akcjonariuszem Medcampu.

Firma przygotowuje się do rozwoju projektów w branży biotechnologicznej i medycznej.

Kurs Medcampu przez większość 2020 r. przekraczał 3 zł. W lipcowym szczycie sięgnął prawie 18 zł, a dynamiczny wzrost miał związek z zaangażowaniem w spółkę Genxone zapowiadającą m.in. prace nad szczepionką na koronawirusa. Jednak w czerwcu 2021 r. Medcamp zmniejszył zaangażowanie z 12 do 1,6 proc., a decyzję uzasadnił „zmieniającym się otoczeniem rynkowym, w którym działa GenXone, co zdaniem zarządu emitenta wpłynie negatywnie na uzyskiwane przez nią wyniki”.

– To typowa spółka działająca w branży spółek covidowych, a wiemy, co z nimi się stało, jak rynek je wycenia. Jako największy akcjonariusz przyjrzymy się jej na najbliższych walnych [zostało zwołane na 22 września – red.] i zdecydujemy, w którym kierunku powinna się rozwijać. Nie jestem zadowolony z tego, jak spółka się rozwija, ale dopiero przyszłość pokaże, w jakim kierunku pójdzie – odpowiedział na pytanie o Medcamp January Ciszewski podczas ostatniego czatu z inwestorami w pb.pl.

Drastyczny spadek:
Drastyczny spadek:
Wartość pakietu Medcampu należącego do JR Holding, którym kieruje January Ciszewski, wynosiła w lipcu 17,5 mln zł, a rok wcześniej – 85,3 mln zł.
materiały prasowe
To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane