Niemiecki narodowy przewoźnik ostrzegał, że spadające przychody Eurowings są czynnikiem najmocniej ograniczającym rentowność. Oczekuje się, że sprzedaż budżetowego przewoźnika gwałtownie spadnie w II kw.
Choć w 2018 r. Eurowings rozszerzyły swoją działalność poprzez przejęcie dużej części linii Air Berlin, ale notuje straty, wynikające z rosnącej i ostrej konkurencji cenowej ze strony Ryanair, easyJet i Wizz Air.
Lufthansa zapowiedziała, że jej flota Eurowings będzie w przyszłości składać się wyłącznie z samolotów z rodziny A320 i będzie dążyć do zwiększenia wydajności w Eurowings, ograniczając się w Niemczech do jednego certyfikatu operatora lotniczego z czterech obecnie. Takie posunięcie powinno zmniejszyć koszty administracyjne i osobowe.
Długodystansowy biznes Eurowings będzie również w przyszłości zarządzany przez Lufthansę.
Na początku czerwca Lufthansa zredukowała swoje oczekiwania dotyczące rocznych zysków przed odsetkami i podatkami do 2,0-2,4 mld EUR wobec 2,4-3,0 mld EUR prognozowanych wcześniej.