Czytasz dzięki

EXPO w Dubaju: wyjątkowa szansa dla polskich firm

opublikowano: 01-10-2020, 22:00

Prezentacje, targi, spotkania z kontrahentami z całego świata — i tak przez pół roku. Wystawa Światowa to kumulacja wydarzeń promocyjnych. Firmy już powinny zacząć przygotowania.

Za rok — 1 października 2021 r. — rozpocznie się najważniejsze na świecie wydarzenie promocyjno-wystawiennicze, czyli półroczna Wystawa Światowa EXPO w Dubaju. Pierwotnie miała wystartować na początku października bieżącego roku, ale termin został przesunięty ze względu na pandemię koronawirusa. Po zmianach wydarzenie będzie trwało do 31 marca 2022 r. Co ciekawe, mimo zmiany terminu organizatorzy zdecydowali o utrzymaniu w nazwie daty 2020.

WIZYTÓWKA POLSKI:
WIZYTÓWKA POLSKI:
Miejscem prezentacji i spotkań z kontrahentami będzie futurystyczny polski pawilon narodowy zaprojektowany przez pracownię architektoniczną WXCA.
Fot. ARC

EXPO to wydarzenie prestiżowe, które pod względem promocyjnego rozmachu można porównać z mistrzostwami świata w piłce nożnej czy igrzyskami olimpijskimi. Do Dubaju zjedzie cały gospodarczy świat. Udział zapowiedziało ponad 200 państw i organizacji. Według szacunków Wystawę Światową odwiedzi nawet 18 milionów osób.

Najważniejsi są przedsiębiorcy

Mało wydarzeń ma tak duży potencjał promocyjny, dlatego trzeba się do niego starannie przygotować. Udział Polski koordynuje Zespół EXPO 2020 Dubai działający w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH).

— Niewątpliwie zmiana terminu Wystawy Światowej, a przede wszystkim zmiana okoliczności, stawia przed jej organizatorem i uczestnikami, w tym Polską, nowe wyzwania. Chcemy ten czas wykorzystać efektywnie. Nasze cele pozostają niezmienne: wzmacniamy kontakty gospodarcze Polski z ZEA oraz całym rejonem Bliskiego Wschodu, wspieramy polskich przedsiębiorców w poszukiwaniu nowych rynków zbytu oraz budowaniu trwałych relacji handlowych — mówi Adrian Malinowski, komisarz generalny sekcji polskiej Wystawy Światowej EXPO 2020 w Dubaju.

Polska znalazła się w gronie kilkudziesięciu krajów, które budują własny pawilon narodowy na Wystawie Światowej. Będzie on główną areną spotkań, prezentacji i nośnikiem informacji o naszym kraju podczas EXPO. Charakterystyczny obiekt został zaprojektowany przez pracownię architektoniczną WXCA. Rekomendowane przez organizatorów tematy przewodnie ekspozycji — zrównoważony rozwój i mobilność — Polska rozszerza w trzech wątkach tematycznych: technologia, współpraca międzynarodowa i natura. Hasło polskiego pawilonu to „Poland. Creativity inspired by nature” („Polska. Kreatywność inspirowana naturą”). Nasz kraj ma być zaprezentowany jako silny ośrodek współpracy, który poprzez rozwój nauki oferuje zrównoważone, przyjazne środowisku, inspirowane naturą technologie. Jednak najważniejsi w pawilonie na EXPO w Dubaju będą polscy przedsiębiorcy.

— Po decyzji o zmianie terminu EXPO pracujemy nad aktualizacją naszych priorytetów i harmonogramu przygotowań. Dodatkowy rok postrzegamy jako szansę na rozbudowanie i uatrakcyjnienie naszej oferty dla przedsiębiorców. Stawiamy przed sobą wyzwanie, by przekonać ich, że udział Polski w EXPO 2020 w Dubaju to dla nich nie tylko atrakcyjny kontekst promocyjny, ale również szansa na wymierne korzyści biznesowe — podkreśla Adrian Malinowski.

Wiele rodzajów wsparcia

Jadąc na EXPO, Polska chce wzmocnić swój wizerunek na arenie międzynarodowej, ale główny cel to promocja gospodarcza. Dlatego w planach są prezentacje technologii i firm reprezentujących branże strategiczne z punktu widzenia potencjału eksportowego na rynki Bliskiego Wschodu. Z okazji Wystawy Światowej przedsiębiorcy mogą korzystać z szerokiego programu wsparcia finansowego, organizacyjnego i promocyjnego. To oferta zarówno dla małych i średnich przedsiębiorstw, jak i korporacji.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Zainteresowani będą mogli ubiegać się m.in. o dofinansowanie bezpośredniego udziału oraz działań promocyjnych podczas EXPO, takich jak np. targi branżowe. Poprzez proste narzędzie online przedsiębiorcy będą mieli także możliwość rezerwacji przestrzeni biznesowej w polskim pawilonie na spotkania z obecnymi lub potencjalnymi partnerami gospodarczymi. Do ich dyspozycji będzie salon VIP oraz reprezentacyjne pokoje spotkań. Kolejna forma promocji to katalog online przedsiębiorców, który będzie promowany w polskim pawilonie podczas wydarzeń gospodarczych i w różnych działaniach komunikacyjnych. Firmy mogą przedstawić w nim swoją ofertę usługowo-produktową. Na specjalnej platformie znajdą się ich wizytówki zawierające dane kontaktowe, informacje o usługach i towarach oferowanych przez daną firmę oraz materiały promocyjne. Poza tym swój program gospodarczy będzie realizował każdy z 12 polskich regionów biorących udział w EXPO. Przedsiębiorcy zainteresowani udziałem powinni zgłaszać się do Zespołu EXPO w PAIH lub kontaktować bezpośrednio z urzędami marszałkowskimi.

Kulminacja obecności

Na 7 grudnia 2021 r. podczas EXPO został zaplanowany Dzień Polski. To ma być kulminacja obecności naszego kraju na wystawie. Nowa data Dnia Polski (pierwotnie miał to być 7 marca 2021 r.) przypada w 30 rocznicę otwarcia ambasady Polski w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

— 7 grudnia 2021 r. oczy całego świata obecnego na EXPO 2020 w Dubaju zwrócą się ku Polsce. Chcemy dobrze wykorzystać ten moment, dlatego przygotowania do Dnia Polski trwają już od dłuższego czasu. Biorąc pod uwagę cele, które towarzyszą w przygotowaniach Polski, przy organizacji dnia naszego kraju na EXPO 2020 w Dubaju najważniejszy jest dla nas kontekst gospodarczy. Chcemy wykorzystać ten moment na wzmocnienie znaczenia politycznych i biznesowych relacji z krajem gospodarzem i całym regionem Bliskiego Wschodu, a rangę tego dnia podkreśli spotkanie władz Polski i Zjednoczonych Emiratów Arabskich na najwyższym szczeblu — mówi Adrian Malinowski.

Kontynuując dobre praktyki z poprzednich wystaw światowych, obchodom Dnia Polski na EXPO 2020 w Dubaju towarzyszyć będzie Forum Gospodarcze Polska — Zjednoczone Emiraty Arabskie. Dla wielu polskich przedsiębiorców to będzie szansa na nawiązanie realnej współpracy z partnerami z całej Zatoki Perskiej. W programie wydarzenia zaplanowano m.in. podpisanie umów dwustronnych, panele biznesowe i sesje B2B.

WIĘCEJ INFORMACJI

Szczegóły dotyczące Wystawy Światowej, w tym ofertę dla przedsiębiorców, można znaleźć na stronie: https://expo.gov.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwester Sacharczuk

Polecane