Firmy walczą o m-klienta

Paulina Kostro
21-06-2018, 22:00

Mimo że aplikacje mobilne mają na celu wsparcie sprzedaży, dla wielu przedsiębiorstw zwrot z tej inwestycji może okazać się trudny do osiągnięcia.

Już niemal co drugi użytkownik smartfona bądź tabletu ma na swoim urządzeniu zainstalowaną choć jedna aplikację zakupową. Mimo to, jak pokazują wyniki analizy Just Run App oraz Spicy Mobile, sprzedawcy inwestujący w m-commerce muszą mocno walczyć o swoich klientów.

— Rynek jest bardzo konkurencyjny i opanowany przez aplikacje międzynarodowych sieci handlowych oraz duże sklepy internetowe. Nowym graczom trudno zaistnieć z aplikacją sprzedażową. Średni miesięczny potencjał instalacyjny na polskim rynku szacuję na poziomie ok. 12 tys. pobrań. Oczywiście, w przypadku rozpoznawalnej marki handlowej może być on dużo wyższy — komentuje Michał Pietruszka, stojący na czele zespołu Just Run App.

O skali trudności w promocji aplikacji, a tym samym pozyskaniu nowych mobilnych konsumentów, świadczy również fakt, że przeciętny użytkownik instaluje na swoim smartfonie zaledwie kilka aplikacji miesięcznie. Jednocześnie usuwa te, które pobrał wcześniej. Okazuje się, że większość programów traciaż 80 proc. użytkowników, pozyskanych dzięki kampanii reklamowej, w ciągu 60 dni od dnia instalacji. Na szczęście na polskim rynku istnieją również udane wdrożenia.

— W ubiegłym roku, na przykładzie drogerii Rossmann, okazało się, że możliwe jest wprowadzenie w ciągu zaledwie kilku miesięcy aplikacji z niszowym zasięgiem do pierwszej dziesiątki aplikacji mobilnych w Polsce — zauważa Michał Pietruszka.

Wyniki badań pokazują również, że popularność aplikacji zakupowych rośnie — w marcu tego roku korzystało z nich już 49 proc. użytkowników z systemem operacyjnym Android. To o 8 proc. więcej niż w grudniu ubiegłego roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Firmy walczą o m-klienta