Po kolejnych przejęciach touroperator trafi na warszawski parkiet.
Biuro, należące do MNI, kupuje firmę wyjazdów nurkowych
Po kolejnych przejęciach touroperator trafi na warszawski parkiet.
Biuro, należące do MNI, kupuje firmę wyjazdów nurkowych
Po kolejnych przejęciach touroperator trafi na warszawski parkiet.
Konsolidacja na rynku turystyki. First Class, jedno z pięciu największych biur podróży zajmujących się sprzedażą biletów lotniczych, połączyło siły z Dive Away, touroperatorem wyspecjalizowanym w wyjazdach dla nurków i osób towarzyszących. Dariusz Sepioło, właściciel Dive Away, został prezesem First Class i właścicielem 10 proc. akcji spółki. Reszta należy do grupy MNI i współpracujących z nią podmiotów. Transakcje rozliczono także w gotówce. Jej wartości nie ujawniono.
Jak zarobić
— Stale analizujemy branże, w których jesteśmy obecni. Kupujemy firmy rentowne, dysponujące unikatowym know-how, które można wykorzystać w większej skali, osiągając wyższe marże. Takie kryterium spełnia biuro podróży Dive Away, zajmujące się turystyką kwalifikowaną — mówi Andrzej Piechocki, prezes MNI.
MNI zapowiada dalszą konsolidację branży turystycznej i wprowadzenie BP First Class na warszawską giełdę. W tym roku biuro uruchomi nowy internetowy system dedykowany klientom korporacyjnym (baza połączeń linii regularnych i niskokosztowych, rezerwacje hoteli, samochodów, zarządzanie rezerwacją, pobieranie raportów czy e-faktury). Nie zmieni liczby oddziałów, których po połączeniu jest pięć.
Konkurencji nie dziwi ruch First Class.
— Margines opłacalności w sprzedaży biletów lotniczych bardzo spadł. Niewykluczone, że to był powód fuzji. Większe marże można prawdopodobnie uzyskać na podróżach wakacyjnych —komentuje Paweł Orlik, dyrektor operacyjny American Express.
— My też mamy dział Incentives Events organizujący różne ekstrawaganckie wyjazdy. To jednak dwa różne światy, których nie da się połączyć — dodaje Paweł Rek, szef Carlson Wagonlit.
Woda z ogniem
Dive Away to warszawskie biuro założone w 2004 r., organizujące wakacje i wyjazdy incentive dla nurków. Oferuje kilkadziesiąt rejsów i pobyt w kilkudziesięciu resortach (wyjazdy stacjonarne). Średnia cena wycieczki to 10 tys. zł. Dive Away w ostatnich trzech latach miało ponad 1000 klientów. Z kolei First Class sprzedał w 2010 r. 57 tys. biletów lotniczych za ponad 90 mln zł, o 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Firma oferuje też egzotyczne wycieczki zagraniczne, organizację konferencji, szkoleń i kongresów, prowadzi sprzedaż biletów autokarowych, kolejowych i promowych.
Podpis: Małgorzata Grzegorczyk