
To pierwsza inwestycja Forda w Indonezji. Zakład będzie zlokalizowany w Pomalaa w południowo-wschodniej części wyspy Sulawesi, gdzie Vale prowadzi kopalnię niklu.
120 tys. ton materiału rocznie
Vale i Huayou rozpoczęły budowę fabryki w listopadzie, a komercyjna eksploatacja ma rozpocząć się w 2026 r. Rocznie zakład ma produkować 120 tys. ton mieszanego osadu wodorotlenku, materiału wydobywanego z rudy niklu do stosowania w bateriach EV. Nie ujawniono ile zainwestuje Ford.
Indonezja ma największe na świecie rezerwy niklu i docelowo dąży do produkcji baterii i pojazdów elektrycznych. Rząd kraju zakazał w 2020 r. eksportu nieprzetworzonych rud niklu, żeby zapewnić podaż dla inwestorów.
Giganci motoryzacyjni inwestują w EV
Wśród producentów samochodów rośnie apetyt na inwestowanie w surowce wykorzystywane w produkcji baterii pojazdów elektrycznych (EV), które stanowią ok. 40 proc. ceny pojazdu. Volkswagen, największy europejski producent samochodów, powiedział w marcu, że przeznaczy 180 mld EUR w ciągu pięciu lat w obszary obejmujące produkcję baterii i pozyskiwanie surowców.