Zmniejszenie zainteresowania samochodami elektrycznymi jest częściowo spowodowane wyższymi stopami procentowymi, co prowadzi do wzrostu kosztów kredytów samochodowych. To z kolei skłoniło niektórych producentów do ograniczenia produkcji tych pojazdów. Ford, w odpowiedzi na te warunki rynkowe, ogłosił w zeszłym miesiącu plany zmniejszenia produkcji swojego elektrycznego pickupa F-150 Lightning w zakładzie Michigan Rouge EV, równocześnie zwiększając produkcję SUV-ów i pickupów Ranger z napędem na gaz.
Dodatkowe wyzwania dla rynku EV stanowią wysokie ceny tych pojazdów oraz obawy dotyczące ograniczonego zasięgu, szczególnie w obszarach wiejskich z niewystarczającą infrastrukturą ładowania. W efekcie rośnie popularność pojazdów hybrydowych. Jim Farley, dyrektor generalny Forda, w zeszłym roku zapowiedział, że firma ma w planach czterokrotne zwiększenie sprzedaży hybryd gazowo-elektrycznych w ciągu najbliższych pięciu lat.
Mimo spadku w segmencie EV całkowita sprzedaż Forda w styczniu wzrosła o 4,3 proc., osiągając poziom 152 617 pojazdów. Wzrost ten jest częściowo przypisywany 42,7-procentowemu wzrostowi sprzedaży pojazdów hybrydowych.