“Stwierdziliśmy, że na stronach internetowych Facebooka, Google’a i Youtube’a odrzucanie plików cookie nie jest tak samo proste jak ich akceptacja” - napisał CNIL w oświadczeniu.
Urząd poinformował, że obie firmy, nim nałożone na nie kary, miały trzy miesiące na dostosowanie się do zaleceń. CNIL dodał, że chociaż Google i Facebook udostępniły przyciski umożliwiające natychmiastową akceptację plików cookie, nie powstały ich odpowiedniki, które pozwoliłby na rezygnację.
“Użytkownicy ufają, że szanujemy ich prawo do prywatności i dbamy o ich bezpieczeństwo. Rozumiemy naszą odpowiedzialność za ochronę danych i zobowiązujemy się do dalszych zmian i aktywnej współpracy z CNIL w świetle tej decyzji” - skomentował rzecznik Google’a.
"Nowe menu ustawień na Facebooku i Instagramie zapewnia użytkownikom możliwość zarządzania ich zgodami na pliki cookie w dowolnym momencie. Wciąż rozwijamy i ulepszamy tę opcję“ - powiedział przedstawiciel Facebooka.