Francja może się wziąć za dominację Facebooka i Google w reklamie online

opublikowano: 06-03-2018, 18:22
aktualizacja: 06-03-2018, 18:26

W najbliższych miesiącach francuski urząd antymonopolowy może wszcząć dochodzenie w sprawie dominacji na krajowym rynku reklamy internetowej amerykańskich spółek Facebook i Google, dowiedział się Reuters.

- To, co jest jasne, co przytłaczająco dominująca pozycja Google i Facebooka – powiedziała szefowa urzędu Isabelle de Silva.

Urząd zwraca uwagę, że obie spółki działają zarówno jako publikatorzy reklam jak i techniczni pośrednicy dla firm reklamowych, co daje im przewagę.

Facebook i Google miały dwa lata temu 76 proc. udziału w wydatkach na reklamę w Internecie poza Chinami. Podobnie jest we Francji gdzie Internet w 2017 roku stał się największym rynkiem reklamy w mediach, wyprzedzając telewizję.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / Francja może się wziąć za dominację Facebooka i Google w reklamie online