Franczyzobiorcy Burger Kinga pozywają całą sieć

KNS
opublikowano: 2009-11-13 11:36

Franczyzobiorcy restauracji Burger King pozywają sieć za nową promocję, w ramach której za 1 USD można kupić podwójnego cheeseburgera - poinformował serwis yahoo.com. Jak dodał, dzierżawcy twierdzą, że na nowej promocji tracą, a franczyzodawca nie ma prawa ustanawiać ceny maksymalnej.

„Na każdym sprzedawanym hamburgerze w cenie promocyjnej tracimy minimum 10 proc.” – twierdzi narodowe stowarzyszenie franczyzobiorców (The National Franchise Association), do którego należy ponad 80 proc. amerykańskich zarządzających sieciami Burger King.

„Koszty wytworzenia są różne w zależności od położenia restauracji. Produkcja podwójnego cheeseburgera kosztuje co najmniej 1,1 USD” – twierdzi Dan Fitzpatrick, rzecznik stowarzyszenia i wymienia: „55 proc. kosztów pochłaniają mięso, bułka, ser i posypka. Pozostałe koszty to: czynsz, wynagrodzenia pracowników i tantiemy dla sieci”.

„Jak by tego nie liczyć, ta promocja się nam nie opłaca” – konkluduje Fitzpatrick.

Pomimo dwukrotnego odrzucenia przez franczyzobiorców promocji z uwagi na koszty, przeceniony cheeseburger trafił w zeszłym miesiącu do 12 tys. restauracji na całym świecie.