Dom mediowy prognozuje, że dzięki rozwojowi i umocnieniu światowej gospodarki, globalne tempo wzrostu reklamy powróci do poziomu sprzed kryzysu finansowego. O ile w 2013 roku dynamika wzrostu wyniosła 3,9 proc. w bieżącym ma ona przyspieszyć do 5,5 proc. zaś w kolejnych dwóch latach odpowiednio do 5,8 i 6,1 proc. Tegoroczne wydatki reklamowe wzmocnione mają być Zimowymi Igrzyskami Olimpijskimi oraz Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, które na przełomie czerwca i lipca odbywać się będą w Brazylii. Raport wspomina także o istotnym impulsie ze strony wyborów w Stanach Zjednoczonych.
Udział telewizji w ubiegłorocznych wydatkach reklamowych sięgnął 40 proc. zaś w tym roku ma zwiększyć się o 5,2 proc. Twórcy raportu wskazują na Internet, jako najszybciej rozwijające się medium reklamowe, napędzane reklamami graficznymi.
Największym rynkiem reklamowym w 2013 r. pozostawały Stany Zjednoczone. Jego wartość oszacowano na 167,3 mld USD. Ponad trzy razy mniejszy był drugi w tym zestawieniu rynek japoński (53 mld USD). Trzecie miejsce przypadło Chinom z wynikiem na poziomie 41 mld USD.
Kolejne pozycje przypadły Niemcom (23,2 mld USD), Wlk. Brytanii (20,4 mld USD), Brazylii (16,4 mld) oraz Australii (13,1 mld USD).
ZenithOpimedia wyliczył wzrost reklam w segmencie mediów socjalnych o 29 proc. zaś w przypadku video online na 23 proc.