Gazele Biznesu (LIDERZY W REGIONACH) - Lubuskie

opublikowano: 27-12-2015, 22:00

1.

SECO/WARWICK EUROPE

Gazela ze światowymi osiągnięciami

Liczy się pasja. Sukces zawdzięczamy wiedzy, doświadczeniu i pasji całego zespołu — nie tylko w zakresie myśli technologicznej i prac inżynieryjnych, ale też w dążeniu do budowy i rozwoju światowej potęgi firmy — twierdzi Paweł Wyrzykowski, prezes spółki holdingowej Seco/Warwick, której córką jest lubuska Gazela Biznesu.

Firma założona przez kilku inżynierów przerodziła się w biznes światowej klasy.

107.miejsce w rankingu ogólnopolskim

WY­NI­KI 2014 r.Zatrudnienie470 osóbPrzy­chody229,2 mln złZysk net­to25,0 mln zł

Początki Seco/Warwicsk sięgają połowy lat 80. Wówczas kilku inżynierów założyło w Świebodzinie firmę TransVac, produkującą transformatory do pieców próżniowych. Przełomowy dla spółki był rok 1990, kiedy do współpracy z nią zgłosili się przedsiębiorcy z USA, poszukujący partnerów w Europie Środkowej. Tak powstała spółka joint venture (każda strona miała po 50 proc. udziałów) i rozpoczęła się przygoda Seco/Warwick z działalnością na świecie. — W 2002 r. spółka przejęła od brytyjskiej firmy Calmlaw prawa własności do technologii lutowania aluminiowych wymienników ciepła do samochodów. Kolejnymi krokami w rozwoju grupy było przejęcie amerykańskiej spółki Seco/Warwick, debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i dalsze przejęcia: nabycie 50 proc. udziałów firmie Retech, zawiązanie joint venture w Indiach i w Chinach. W 2013 r. Seco/Warwick przejęła jeszcze spółkę w Brazylii — opowiada Paweł Wyrzykowski, prezes spółki holdingowej

Seco/Warwick, której częścią jest lubuska Gazela Biznesu. Dziś grupa składa się z kilku spółek o profilu produkcyjnym oraz usług after market, mieszczących się w różnych krajach. Wiodącą rolę pełni firma z siedzibą w Świebodzinie, będąca jednocześnie spółką holdingową. Spółka jest światowym dostawcą wyposażenia przemysłowego i urządzeń do obróbki cieplnej metali. — Produkty naszej firmy sprzedawane są do 70 krajów, a do głównych odbiorców należą firmy z branż: motoryzacyjnej, lotniczej, energetycznej, maszynowej, narzędziowej i metalurgii aluminium, w tym w znacznej części znane światowe koncerny — mówi Paweł Wyrzykowski. Pomysł na specjalizację w tej branży pochodzi od założycieli spółki i wynika z ich doświadczeń zawodowych, ambicji i pasji — zarówno inżynierskiej, jak i biznesowej. ADO

STRA­TE­GIA: Rozwój technologii grafenowej i pozyskiwanie nowych kontraktów w Europie, Chinach i Indiach.

112.

2.

miejsce w rankingu ogólnopolskim

WY­NI­KI 2014 r.Zatrudnienie5 osóbPrzy­chody62,9 mln złZysk net­to1,0 mln zł

KTM

Stal to też szlachetny metal

Spółka KTM z Kostrzyna nad Odrą działa od 2002 r. Zajmuje się dystrybucją wyrobów stalowych. Współpracuje z wieloma polskimi i zagranicznymi dostawcami produktów z branży hutniczej.

W

ofercie firmy znajdują się: walcówki gładkie i żebrowane, profile zamknięte kwadratowe, różnego rodzaju kształtowniki, pręty, blachy konstrukcyjne i dachowe, rury, siatki oraz walcówki. Właściciele KTM na pierwszym miejscu stawiają jakość. Żeby ją zapewnić, każdego z kontrahentów, w momencie rozpoczęcia współpracy, obejmują profesjonalną opieką. To zadanie pracownika firmy, który stara się dostosować ofertę do indywidualnych potrzeb, doradza oraz realizuje zamówienie. Tego typu działania doceniło wielu

klientów, którzy zdecydowali się na stałą współpracę z KTM. ADO

Jakość na pierwszym miejscu. We wszystkich działaniach firmy KTM najistotniejsza jest jakość. Dotyczy to zarówno produktów, sposobu pracy, jak i obsługi klienta.

3.

EOBUWIE

Takie buty z inetrnetu

Firma Eobuwie zdobyła znaczącą pozycję w internetowej sprzedaży obuwia w Polsce i śmiało poczyna sobie na rynku europejskim.

130.miejsce w rankingu ogólnopolskim

WY­NI­KI 2014 r.Zatrudnienie70 osóbPrzy­chody71,0 mln złZysk net­to10,6 mln zł

Inwestycja.

W Zielonej Górze Budujemy centrum dystrybucyjne, które będzie jednym z największych w regionie — mówi Marcin Grzymkowski.

Eobuwie to biznes rodzinny. Wszystko zaczęło się 20 lat temu, kiedy państwo Grzymkowscy, rodzice obecnego prezesa, założyli niedużą regionalną sieć sklepów z obuwiem. — Wpadłem na pomysł sprzedawania butów przez internet gdy rynek e-commerce dopiero raczkował, więc była to nowatorska idea — wspomina Marcin Grzymkowski, prezes Eobuwia. Dziś Eobuwie jest jednym z liderów rynku obuwia w internecie. Podbija Europę, w ofercie ma 500 znanych marek obuwniczych i galanteryjnych. W ostatnim czasie większościowym udziałowcem Eobuwia została grupa CCC. ADO

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu