Genomtec ma w głowie 0,5 mld USD

opublikowano: 17-03-2021, 18:08

Firma z sektora mobilnej diagnostyki mocno urosła w giełdowym debiucie.

Genomtec sprzedał akcje w ofercie publicznej po 11 zł, tymczasem kurs otwarcia podczas debiutu na NewConnect w środę 17 marca wyniósł 16,6 zł. Na koniec sesji był niżej (14 zł), ale i tak oznacza to ponad 114 mln zł kapitalizacji. Wartość obrotu była spora jak na małą giełdę, bo wyniosła prawie 12 mln zł.

Spółka zebrała od początku działalności prawie 29 mln zł na rozwój technologii – większość z grantów, 4 mln zł od pierwszych inwestorów, a 8 mln zł z listopadowej oferty publicznej. Przeznacza je na przygotowanie do komercjalizacji i rozwój mobilnego (do wykorzystania np. w gabinecie lekarskim) systemu diagnostyki genetycznej Genomtec ID do wykrywania infekcji dróg oddechowych i chorób przenoszonych drogą płciową. Spółka zastosuje opatentowaną technologię izotermalną SNAAT, co - jak zapewnia - umożliwia przeprowadzenie badania nawet w 15 minut przy co najmniej równie wysokiej skuteczności jak testy laboratoryjne PCR.

– Trzymamy się harmonogramu. Pod koniec roku zaczęliśmy przygotowania do masowej produkcji. W IV kwartale rozprowadzimy pilotażowo 15 urządzeń, dzięki czemu przygotujemy dokumentację techniczną. W pierwszym półroczu 2022 produkt będzie gotowy do użytku w UE – mówi Miron Tokarski, współzałożyciel i prezes Genomtecu.

Firma rozważa trzy modele komercjalizacji: sprzedaż lub licencjonowanie technologii, partnerstwo strategiczne albo bezpośrednią sprzedaż urządzeń.

– Myślimy trójtorowo, ponieważ wielokanałowość przyniesie spółce największą wartość. W tym roku bylibyśmy w stanie uzyskać wycenę na poziomie 100 mln USD. Mamy jednak apetyt na drugi próg, 500 mln USD i więcej na który łapią się spółki osiągające przychody na kilku rynkach – stwierdza Jarosław Oleszczuk, członek zarządu Genomtecu.

Spółka jest też producentem testów na koronawirusa – w pierwszej połowie kwietnia chce wprowadzić na rynek trzeci produkt tego rodzaju.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane