AGORA: Zgłoszenie przez akcjonariusza żądania umieszczenia spraw w porządku obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia oraz zgłoszenie projektów uchwał

opublikowano: 2024-06-05 17:32

Spis treści:

1. RAPORT BIEŻĄCY

2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)

3. INFORMACJE O PODMIOCIE

4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ


Spis załączników:
Projekty_uchwal_pl.pdf  (RAPORT BIEŻĄCY)
Projekty_uchwal_eng.pdf  (RAPORT BIEŻĄCY)

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 21 / 2024
Data sporządzenia: 2024-06-05
Skrócona nazwa emitenta
AGORA
Temat
Zgłoszenie przez akcjonariusza żądania umieszczenia spraw w porządku obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia oraz zgłoszenie projektów uchwał
Podstawa prawna
Inne uregulowania
Treść raportu:
Zarząd Agora S.A. z siedzibą w Warszawie („Spółka”) informuje, że w dniu 5 czerwca 2024 r. od akcjonariusza Spółki Otwarty Fundusz Emerytalny PZU "Złota Jesień" z siedzibą w Warszawie reprezentowanego przez Powszechne Towarzystwo Emerytalne PZU S.A., reprezentującego co najmniej jedną dwudziestą kapitału zakładowego Spółki, w trybie art. 401 § 1 kodeksu spółek handlowych wpłynęło żądanie umieszczenia spraw w porządku obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki zwołanego na dzień 28 czerwca 2024 r. („ZWZ”). Żądanie dotyczy wprowadzenia punktu „Zmiany w składzie Rady Nadzorczej”.

W w/w żądaniu wskazano, iż wymieniony punkt porządku obrad powinien zostać umieszczony jako punkt 16. porządku obrad ZWZ, a w konsekwencji oznaczenie obecnego punktu 16. jako punkt 17.

W związku z powyższym, Spółka przekazuje nowy porządek obrad ZWZ:

1) Otwarcie Walnego Zgromadzenia i wybór Przewodniczącego;
2) Przyjęcie porządku obrad;
3) Wybór członków komisji skrutacyjnej;
4) Przedstawienie przez Zarząd rocznego jednostkowego sprawozdania finansowego Spółki za rok 2023 i sprawozdania Zarządu z działalności Spółki w roku obrotowym 2023 oraz rocznego skonsolidowanego sprawozdania finansowego obejmującego Spółkę i jednostki od niej zależne lub stowarzyszone i sprawozdania z działalności grupy kapitałowej w roku obrotowym 2023;
5) Przedstawienie uchwały Rady Nadzorczej w sprawie wyników z oceny sprawozdań finansowych oraz oceny wniosku Zarządu co do przeznaczenia zysku Spółki za rok 2023 wraz z wnioskiem Rady Nadzorczej o udzielenie absolutorium członkom Zarządu Spółki z wykonania przez nich obowiązków w 2023 roku;
6) Rozpatrzenie i zatwierdzenie rocznego jednostkowego sprawozdania finansowego Spółki za rok 2023 i sprawozdania Zarządu z działalności Spółki w roku obrotowym 2023;
7) Rozpatrzenie i zatwierdzenie rocznego skonsolidowanego sprawozdania finansowego obejmującego Spółkę i jednostki od niej zależne lub stowarzyszone i sprawozdania Zarządu z działalności grupy kapitałowej w roku obrotowym 2023;
8) Przedstawienie uchwały Rady Nadzorczej w sprawie oceny sytuacji Spółki w roku obrotowym 2023;
9) Przedstawienie sprawozdania z działalności Rady Nadzorczej Agory S.A., zawierającego ocenę pracy Rady Nadzorczej w roku obrotowym 2023;
10) Przedstawienie przez Zarząd rekomendacji w przedmiocie pokrycia straty Spółki za rok obrotowy 2023;
11) Podjęcie uchwały w sprawie pokrycia straty Spółki za rok obrotowy 2023;
12) Podjęcie uchwał w sprawie udzielenia poszczególnym członkom Rady Nadzorczej absolutorium z wykonania przez nich obowiązków w roku obrotowym 2023;
13) Podjęcie uchwał w sprawie udzielenia poszczególnym członkom Zarządu absolutorium z wykonania przez nich obowiązków w roku obrotowym 2023;
14) Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania „Sprawozdania Rady Nadzorczej o wynagrodzeniach poszczególnych członków Zarządu i Rady Nadzorczej Agory S.A. za rok 2023”;
15) Podjęcie uchwał w sprawie powołania członków Zarządu Spółki na kolejną kadencję;
16) Zmiany w składzie Rady Nadzorczej;
17) Zamknięcie obrad.


Spółka w załączeniu przekazuje treść projektów uchwał, które akcjonariusz dołączył do żądania do punktu 16. porządku obrad ZWZ dot. zmian w składzie Rady Nadzorczej.

Podstawa prawna: art. 401 § 1 kodeksu spółek handlowych
Załączniki
Plik Opis
Projekty uchwał_pl.pdfProjekty uchwał_pl.pdf
Projekty uchwał_eng.pdfProjekty uchwał_eng.pdf

MESSAGE (ENGLISH VERSION)





A
shareholder’s request to include certain matters in the agenda of the
Annual General Meeting and submission of draft resolutions The
Management Board of Agora S.A. with its seat in Warsaw (“Company”) hereby
informs that on June 5, 2024, a shareholder of the Company – Otwarty
Fundusz Emerytalny PZU "Złota Jesień" with its seat in Warsaw represented
by Powszechne Towarzystwo Emerytalne PZU S.A., representing at least 1/20
of the share capital of the Company, in accordance with art. 401 § 1 of
the Commercial Companies’ Code, filed a request to include certain matters
in the agenda of the Annual General Meeting convened on June 28, 2024
(“General Meeting”). The request concerns including point “Changes in the
composition of the Supervisory Board”.


The
abovementioned request indicates that this point of the agenda should  be
placed as point 16 of the agenda of the General Meeting, and, as a
consequence, the current point 16 shall constitute point 17 of the
agenda.

In
connection with the above, the Company hereby presents the new agenda of
the General Meeting:


1)   
Opening
the General Meeting and electing the Chairperson;


2)   
Adopting
the agenda;


3)   
Appointing
members of the returning committee;


4)   
Presenting
the annual separate financial statements of the Company, and the
Management Report on the activities of the Company in the financial year
2023, and the consolidated financial statements of the Group, and the
Group Management Report on the activities of the Group in the financial
year 2023;


5)   
Presenting
the Resolution of the Supervisory Board on the result of the evaluation
of the financial statements and evaluating the Management Board’s motion
regarding the allocation of profit for 2023, and the Supervisory Board’s
motion to approve the performance of duties by Members of the Management
Board in 2023;


6)   
Reviewing
and approving the annual separate financial statements of the Company
for the year 2023 and the Management Report on the activities of the
Company for the financial year 2023;


7)   
Reviewing
and approving the annual consolidated financial statements covering the
Company and its subsidiaries and associates, and the Management Board’s
report on the activities of the Group in the financial year 2023;


8)   
Presenting
a Resolution of the Supervisory Board on the evaluation of the Company’s
situation in the financial year 2023;


9)   
Presenting
a report on the activities of the Supervisory Board of Agora S.A.,
including assessment of the work of the Supervisory Board in the
financial year 2023;


10) 
Presentation
by the Management Board of recommendation on covering the Company’s net
loss for the year 2023;


11) 
Adoption
of resolution on covering the Company’s net loss for the year 2023;


12) 
Adoption
of resolution on approving the performance of duties by particular
members of the Supervisory Board in the financial year 2023;


13) 
Adoption
of resolution on approving the performance of duties by particular
members of the Management Board in the financial year 2023;


14) 
Adoption
of the resolution on  the
assessment of the “Supervisory Board Report on Remuneration of
particular members of the Management Board and Supervisory Board of
Agora S.A. for 2023”;


15) 
Adoption
of resolutions on appointing members of the Management Board for the
next term of office;


16) 
Changes
in the composition of the Supervisory Board;


17) 
Closing
the General Meeting.


The
Company hereby encloses draft resolutions that were attached to the
request, concerning point 16 of the agenda of the General Meeting –
changes in the composition of the Supervisory Board.Legal
basis:

art.
401 § 1 of the Commercial Companies’ Code

INFORMACJE O PODMIOCIE    >>>

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2024-06-05 Bartosz Hojka Prezes Zarządu
2024-06-05 Anna Kryńska-Godlewska Członek Zarządu