AGORA: Zmiana sposobu raportowania wyników skonsolidowanych w raportach okresowych

opublikowano: 2023-04-05 17:32

Spis treści:

1. RAPORT BIEŻĄCY

2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)

3. INFORMACJE O PODMIOCIE

4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 21 / 2023
Data sporządzenia: 2023-04-05
Skrócona nazwa emitenta
AGORA
Temat
Zmiana sposobu raportowania wyników skonsolidowanych w raportach okresowych
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd Agory S.A. z siedzibą w Warszawie ("Spółka") informuje, że 5 kwietnia 2023 roku podjął decyzję o zmianie sposobu raportowania skonsolidowanych wyników finansowych w raportach okresowych Grupy Agora.

Zmiana polegać będzie na alokowaniu kosztów części działów wspomagających w wynikach segmentów biznesowych Grupy Agora: Film i Książka, Prasa Cyfrowa i Drukowana, Reklama Zewnętrzna, Internet i Radio. Dotychczas koszty te nie były alokowane do segmentów biznesowych.

Zmiana sposobu raportowania poprzez alokowanie kosztów usług części działów wspomagających będzie widoczna w komentarzach Zarządu do raportów okresowych (w tym sprawozdaniach Zarządu z działalności Grupy Kapitałowej Agora). Koszty alokowane będą prezentowane w pozycji usługi obce.

Koszty alokowane będą wpływały w szczególności na wysokość wskaźników EBIT i EBITDA poszczególnych segmentów biznesowych, które będą prezentowane w przyszłych raportach Grupy Agora, lecz nie będą wpływały na te wskaźniki na poziomie całej Grupy Agora.

Decyzja Zarządu Spółki uzasadniona jest rozpoczęciem procesu reorganizacji Spółki i przeniesieniem zorganizowanych części przedsiębiorstwa, w tym biznesów funkcjonujących dotychczas w ramach Spółki, do zależnych spółek kapitałowych, na co Spółka uzyskała zgodę Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy, o czym Spółka informowała w raporcie bieżącym nr 18/2023 z dnia 27 marca 2023 r. Alokacja kosztów ma na celu zwiększenie transparentności i porównywalności danych poszczególnych segmentów oraz ma pomóc ustandaryzować koszty i sposób ich prezentacji.

Zmiana sposobu raportowania wdrożona będzie począwszy od skonsolidowanego raportu za pierwszy kwartał 2023 r.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)






change
of the method of reporting consolidated results in periodic reports
The
Management Board of Agora S.A. with its registered office in Warsaw ("Company")
hereby informs that on April 5, 2023 has decided on the change of the
method of reporting financial consolidated results in periodic reports
of Agora Group. The
change consists in allocation of costs of part of back office units into
results of the business segments of Agora Group: Movies and Books,
Digital and Printed Press, Outdoor, Internet and Radio. So far, these
costs have not been allocated into business segments.
Change
of the method of reporting through allocation of costs of part of back
office units shall be presented in the Management’s discussions and
analysis to periodic reports (including the Management’s discussions and
analysis to activities of Agora Group). Allocated costs shall be
presented in the section “costs of external services”.
Allocated
costs shall influence, in particular, EBIT and EBITDA indicators of
individual business segments that shall be presented in future reports
of Agora Group, but will not influence those indicators at the Agora
Group level. Decision
of the Management Board of the Company is justified by the fact of the
commencement of the Company’s reorganization process and the transfer of
organized parts of the enterprise of the Company, including businesses
operating within the Company, to subsidiaries, in line with the consent
of the Extraordinary General Meeting of the Company, which was
communicated by the Company in the regulatory filing No. 18/2023 of
March 27, 2023. Allocation of costs aims at the increase of transparency
and comparability of data concerning individual segments and is to help
standardize costs and the manner of their presentation.
Change
of the method of reporting shall be implemented starting from the
consolidated report for Q1 2023.



INFORMACJE O PODMIOCIE    >>>

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2023-04-05 Bartosz Hojka Prezes Zarządu
2023-04-05 Anna Kryńska-Godlewska Członek Zarządu