EUROCASH: Przyjęcie Strategii dla Grupy Eurocash na lata 2023-2025

opublikowano: 2022-08-29 17:05

Spis treści:

1. RAPORT BIEŻĄCY

2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)

3. INFORMACJE O PODMIOCIE

4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 18 / 2022
Data sporządzenia: 2022-08-29
Skrócona nazwa emitenta
EUROCASH
Temat
Przyjęcie Strategii dla Grupy Eurocash na lata 2023-2025
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd Eurocash S.A. ("Eurocash", "Spółka"), działając na podstawie art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE Nr 596/2014 w sprawie nadużyć na rynku oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE („MAR”), niniejszym informuje, że w dniu 29 sierpnia 2022 r. przyjął do realizacji Strategię dla Grupy Eurocash na lata 2023–2025 („Strategia”). Podsumowanie kluczowych elementów Strategii zaprezentowano w materiale, który załączony zostanie na stronie internetowej Grupy Eurocash.

Zgodnie ze Strategią, działalność Grupy Eurocash w latach 2023-2025 skoncentruje się na dalszym rozwoju podstawowej działalności Grupy, tj. następujących obszarach:
-w obszarze Hurtu: celem Grupy Eurocash jest dalszy rozwój hurtowni omnichannel (sprzedaży wielokanałowej), który prowadzić ma do wzrostu lojalności klientów B2B, dalszego budowania synergii kosztowych i sprzedażowych, a w konsekwencji poprawy warunków zakupowych i podwojenia sprzedaży B2B e-commerce; Eurocash zamierza umocnić swoją pozycję lidera na rynku hurtowym w Polsce i istotnie zwiększyć sprzedaż swoich klientów w tym segmencie;
-w obszarze Franczyzy (organizator sieci franczyzowych i partnerskich): koncentracja inwestycji w rozwój i pozycjonowanie sieci franczyzowych i partnerskich, zwiększanie liczby sklepów usieciowionych oraz udziałów rynkowych; dalszy rozwój Delikatesy Centrum w oparciu o system franczyzowy, w tym z partnerami JV;
-trzecim kierunkiem rozwoju Grupy będzie platforma technologiczna: zintegrowany program lojalnościowy, stworzenie wiodącej platformy POS w handlu niezależnym, wzrost udziału w handlu e-commerce B2C w ramach Frisco i osiągnięcie 1 mld przychodów Frisco do końca 2025 roku.

Istotnym elementem Strategii są także działania w ramach odpowiedzialnego rozwoju.

W wyniku realizacji Strategii Grupa Eurocash planuje osiągnąć w 2025 roku wynik EBITDA w wysokości 1 mld zł (przed MSSF 16). Zarząd szacuje, że w latach 2023-2025 skumulowany wzrost efektywności kosztowej wyniesie 100 mln zł EBITDA.

Zarząd Eurocash będzie dążyć do ustabilizowania struktury finansowania na poziomie wskaźnika 1,5x Dług Netto/EBITDA (przed MSSF 16), przy tymczasowo wyższych poziomach wskaźnika dla skorzystania z okazji powiększenia udziałów rynkowych.

Celem Eurocash jest powrót do regularnych wypłat dywidendy do akcjonariuszy, przy czym warunki oraz kwota dywidendy będą uwzględniały warunki i strukturę finansowania, którego stroną będzie Grupa.

Wobec decyzji o skoncentrowaniu się na podstawowej działalności (hurcie, franczyzie oraz platformie technologicznej), Zarząd Spółki zdecydował o skupieniu się na poprawie rentowności działalności non-core/niestrategicznej (do której zalicza się segment sklepów własnych Delikatesy Centrum), ograniczeniu lub zaprzestaniu jej rozwoju.

Jednocześnie Zarząd Spółki kontynuuje prace w procesie przeglądu potencjalnych opcji strategicznych rozwoju Grupy Eurocash, o których Spółka informowała w raportach bieżących nr 7/2021 z 02.04.2021 r. oraz nr 3/2022 z 01.02.2022 r. Przegląd opcji strategicznych ma na celu wybór najkorzystniejszego sposobu realizacji długoterminowego celu Spółki, którym jest rozwój Grupy Eurocash prowadzący do maksymalizacji wartości dla obecnych i przyszłych akcjonariuszy Spółki.

Informacja o przyjęciu Strategii została zakwalifikowana przez Spółkę jako informacja poufna, ze względu na jej potencjalnie istotne znaczenie dla działalności Spółki.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)






Current Report No. 18/2022


Date: 29.08.2022


Subject: Adoption of the Strategy for the Eurocash Group for the years
2023-2025


Legal basis: Art. 17 sec. 1 of MAR


The Management Board of Eurocash S.A. with its registered seat in
Komorniki (“Eurocash” or “Company”), acting pursuant to art. 17 sec. 1
of the Regulation (EU) No 596/2014 of the European Parliament and of the
Council of 16th April 2014 on market abuse (market abuse regulation) and
repealing Directive 2003/6/EC of the European Parliament and of the
Council and Commission Directives 2003/124/EC, 2003/125/EC and
2004/72/EC (“MAR”), hereby informs that on 29 August 2022 the Management
Board has adopted the Strategy for the Eurocash Group for the years
2023-2025 (“Strategy”) for its implementation. The summary of the key
elements of the Strategy are presented in the materials available at the
Eurocash Group’s website.


In accordance with the Strategy, the Eurocash Group business activity in
the years 2023-2025 will focus on the further development of the core
business of the Group, i.e. on the following areas:


- in the area of Wholesale: the aim of the Eurocash Group is to further
develop omnichannel wholesale (omnichannel sales), which is to lead to
an increase in B2B customer loyalty, further building of cost and sales
synergies, and, consequently, to improve shopping conditions and double
B2B e-commerce sales; Eurocash intends to strengthen its leading
position on the wholesale market in Poland and significantly increase
its customers' sales in this segment;


- in the area of Franchise (organiser of franchise and partner
networks): concentrating investments in the development and positioning
of franchise and partner networks, increasing the number of networked
shops and market share; further development of Delikatesy Centrum chain
on franchise system basis, including with JV partners;


- the third direction of the Group's development will be the technology
platform: an integrated loyalty programme, the creation of a leading POS
platform in independent trade, increasing the share of B2C e-commerce
within Frisco and PLN 1bn of turnover of Frisco by the end of 2025.


Social responsible activities are also an important element of the
Strategy.


As a result of the implementation of the Strategy, Eurocash Group plans
to achieve in 2025 EBITDA at the level of PLN 1bn (pre IFRS 16). The
Management Board estimates that in 2023-2025 the cumulative increase in
cost efficiency will amount to PLN 100m EBITDA.


The Management Board of Eurocash will aim to stabilise the financing
structure at 1.5x Net Debt/EBITDA ratio (pre IFRS 16), with temporarily
higher ratios to take advantage of market share gains.


Eurocash's objective is to return to regular dividend payments to
shareholders, with the terms and amount of the dividend taking into
account the terms and structure of the financing to which the Group will
be a party.


In connection with the decision to concentrate on the core activities
(wholesale, franshise and technology platform), the Management Board of
the Company has decided to focus on the improvement of the profitability
of the non-core (nonstrategic) business (including Delikatesy Centrum
own stores), reduction or discontinuation of its development.


At the same time, the Management Board of the Company continues the work
on the process of reviewing the potential strategic options for the
development of the Eurocash Group, which has been communicated by the
Company in the current reports no. 7/2021 dated 02.04.2021 and no.
3/2022 dated 01.02.2022. The review of strategic options is aimed at
selecting the most advantageous way to achieve the long-term goal of the
Company, that is the development of the Eurocash Group resulting in
maximisation of value for the Company’s current and future shareholders.


The information on the adoption of the Strategy was qualified as the
inside information due to its potential impact on the activity of the
Company.


INFORMACJE O PODMIOCIE    >>>

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2022-08-29 Jacek Owczarek Członek Zarządu
2022-08-29 Arnaldo Guerreiro Członek Zarządu