Spis treści:
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | ||||||||||||
| Raport bieżący nr | 4 | / | 2023 | |||||||||
| Data sporządzenia: | 2023-05-19 | |||||||||||
| Skrócona nazwa emitenta | ||||||||||||
| FEERUM S.A. | ||||||||||||
| Temat | ||||||||||||
| Informacja o zawarciu umowy na wykonanie obiektu magazynowo-suszarniczego | ||||||||||||
| Podstawa prawna | ||||||||||||
| Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne. | ||||||||||||
| Treść raportu: | ||||||||||||
| Zarząd Feerum S.A. z siedzibą w Chojnowie („Emitent”) informuje, że w dniu 19 maja 2023 roku Emitent zawarł umowę („Umowa”) ze spółką Farma Redło Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w miejscowości Redle („Zamawiający”). Przedmiotem Umowy jest wyprodukowanie, dostawa, montaż i uruchomienie przez Emitenta obiektu magazynowo-suszarniczego. Obiekt magazynowo-suszarniczy zostanie zlokalizowany w miejscowości Grzybno, gmina Chojna. Elementy obiektu magazynowo-suszarniczego będą montowane w terminie do dnia 20 grudnia 2023 roku. Zamawiający zapłaci Emitentowi wynagrodzenie z tytułu Umowy w łącznej wysokości 14.145.000,00 zł brutto (tj. 11.500.000,00 zł netto) („Wynagrodzenie”) w następujący sposób: (i) 15% Wynagrodzenia jest płatne jako zaliczka w terminie 7 dni od daty zawarcia Umowy, (ii) 90% Wynagrodzenia, z uwzględnieniem zaliczki, płatne jest w częściach w ramach postępu prac, na podstawie comiesięcznych protokołów zaawansowania; (iii) pozostałe 10% Wynagrodzenia zostanie zapłacone po odbiorze końcowym. Zwrot zaliczki może nastąpić w przypadku niewykonania Umowy w terminie, rozwiązania lub odstąpienia od Umowy, po pomniejszeniu o wartość urządzeń i prac wykonanych zgodnie z Umową. Wynagrodzenie może zostać obniżone w przypadku braku możliwości usunięcia wad powstałych z przyczyn leżących po stronie Emitenta, ale nieuniemożliwiających eksploatacji obiektu zgodnie z przeznaczeniem, o kwoty nieprzekraczające 5% wartości wadliwych części. Na zabezpieczenie zwrotu zaliczki oraz płatności wynikających z roszczeń spowodowanych niewłaściwym wykonaniem Umowy, Emitent ustanowił zastaw rejestrowy na rzeczy ruchomej – pojeździe, z sumą zabezpieczenia w kwocie równej 2.130.000 zł. Ponadto w celu zabezpieczenia należytego wykonania zobowiązań umownych, Emitent zobowiązał się udzielić zabezpieczenia w postaci gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej o wartości 150.000 zł, zabezpieczającej roszczenia wynikające z gwarancji jakości i rękojmi. Emitent udzielił Zamawiającemu 24-miesięcznej gwarancji na dostarczone urządzenia, rozpoczynającej się z chwilą dokonania odbioru. Umowa przewiduje prawo odstąpienia od Umowy przez każdą ze stron w określonych w Umowie przypadkach nierealizowania przez drugą stronę postanowień Umowy, nie później jednak niż do dnia 30 listopada 2023 roku. Ponadto Zamawiający może odstąpić od Umowy w każdym przypadku po zapłaceniu wynagrodzenia proporcjonalnego do zaawansowania zrealizowanych prac. Umowa przewiduje karę umowną obciążającą Emitenta, w przypadku: (i) zwłoki Emitenta w wykonaniu przedmiotu Umowy, w wysokości 0,1% wartości netto niedostarczonych urządzeń za każdy dzień opóźnienia, oraz (ii) w przypadku opóźnienia w terminie usunięcia wady w wysokości 0,05% wartości Wynagrodzenia netto za każdy dzień opóźnienia. Emitent uprawniony jest do naliczenia kary umownej w przypadku opóźnienia wynikającego z naruszenia przez Zamawiającego obowiązków dot. realizacji harmonogramu wykonawczego w wysokości 0,05% wartości Wynagrodzenia netto za każdy dzień opóźnienia. Łącznie kara umowna należna od którejkolwiek ze stron na podstawie Umowy nie może przekroczyć 5% wartości Wynagrodzenia netto. Odpowiedzialność odszkodowawcza Emitenta, zarówno kontraktowa oraz deliktowa, w zakresie szkód rzeczywiście poniesionych przez Zamawiającego z wyłączeniem utraconych korzyści została ograniczona do kwoty stanowiącej równowartość 5% całkowitego Wynagrodzenia netto. Pozostałe warunki Umowy nie odbiegają od warunków powszechnie stosowanych w tego typu umowach. |
||||||||||||
| MESSAGE (ENGLISH VERSION) | |||
INFORMACJE O PODMIOCIE >>>
| PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
| Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
| 2023-05-19 | DANIEL JANUSZ | PREZES ZARZĄDU | |||