INVESTEKO S.A.: Rozpoczęcie przez spółkę powiązaną z Emitentem realizacji ekoinnowacyjnego, dofinansowanego projektu badawczego z wykorzystaniem zaplecza infrastrukturalnego i potencjału eksperckiego Emitenta.

opublikowano: 2022-04-07 12:27

Spis treści:

1. RAPORT BIEŻĄCY

2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)

3. INFORMACJE O PODMIOCIE

4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 2 / 2022 ESPI
Data sporządzenia: 2022-04-07
Skrócona nazwa emitenta
INVESTEKO S.A.
Temat
Rozpoczęcie przez spółkę powiązaną z Emitentem realizacji ekoinnowacyjnego, dofinansowanego projektu badawczego z wykorzystaniem zaplecza infrastrukturalnego i potencjału eksperckiego Emitenta.
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd INVESTEKO Spółka Akcyjna z siedzibą w Świętochłowicach (dalej: „Emitent”) informuje, że w dniu 7 kwietnia 2022 roku powziął informację o otrzymaniu w dniu 25 marca 2022 roku przez powiązaną kapitałowo i osobowo z Emitentem Spółkę FriendlyKnife Sp. z o.o. z siedzibą w Świętochłowicach (dalej; „Wnioskodawca”) dofinansowania z Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021 w ramach działania Nowe Produkty i Inwestycje na realizację projektu pn.: Opracowanie innowacyjnej mieszanki biodegradowalnej z pokryciem hydrofobowym oraz bakteriostatycznym (dalej: „Projekt”).

FriendlyKnife jest Spółką prowadzącą działalność badawczo-rozwojową w kierunku wdrożenia na rynek innowacji na skalę ogólnoświatową biodegradowalnych wyrobów jednorazowego użytku, mających zastąpić popularnie stosowane plastikowe sztućce, talerzyki oraz kubki.

Emitent jest udziałowcem Wnioskodawcy, w której posiada 24 % udziałów w kapitale zakładowym.

Dofinansowany Projekt jest zgodny z dyrektywą unijną, której wdrożenie w 2021 roku ma na celu zapobieganie negatywnym skutkom wyrządzanym przez określone jednorazowe produkty z tworzyw sztucznych środowisku, zwłaszcza środowisku wodnemu, oraz ograniczanie ich użycia.

Wnioskodawca w I fazie działalności w latach 2019-2020 wykonał wstępne prace badawcze na terenie Centrum Badawczo-Rozwojowego INVESTEKO S.A., które potwierdziły możliwości technologiczne zastosowań młóta browarnianego (surowca powstałego po procesie browarniczym) do celów formowania i produkcji biodegradowalnych i przyjaznych środowisku elementów jednorazowego użytku do zastosowań m.in. w gastronomii do produkcji jednorazowych wyrobów: sztućców, talerzyków, słomek itp.

Wnioskodawca opracował i zgłosił do ochrony patentowej innowacyjną masę biodegradowalną, pozwalającą na wytworzenie wyrobów użytkowych. Celem dofinansowanego projektu jest zlecenie usługi obejmującej opracowanie ulepszonej wersji tejże mieszanki, zawierającej pokrycie hydrofobowe i bakteriostatyczne, dzięki czemu polepszone zostaną parametry użytkowe wyrobów, ale jednocześnie zachowana zostanie pełna biodegradowalność produktów. Uzyskana w efekcie innowacyjna mieszanka będzie stanowiła bazę do dalszego etapu badawczego związanego z opracowaniem i uruchomieniem pilotażowej linii technologicznej na terenie Centrum Badawczo – Rozwojowego INVESTEKO S.A. do produkcji jednorazowych wyrobów.

Za zarządzanie projektem odpowiada Joanna Krajewska, będąca Członkiem Rady Nadzorczej Emitneta oraz Aleksander Karkos – Przewodniczący Rady Nadzorczej Emitenta, posiadający doświadczenie w realizacji działań innowacyjnych w związku z opracowaniem pierwszej wersji mieszanki, a także w pozyskaniu i rozliczaniu środków unijnych. Projekt będzie wspierany ponadto przez pozostałych udziałowców Spółki, w tym przez Emitenta, specjalizującego się w nowych technologiach środowiskowych.

Członkiem Zespołu realizującego Projekt jest Arkadiusz Primus, Prezes Zarządu Emitenta, którego specjalistyczne, kierunkowe wykształcenie z zakresu inżynierii i ochrony środowiska oraz ogromne doświadczenie w realizacji i zarządzaniu projektami badawczymi związanymi z nowymi technologiami prośrodowiskowymi mają zapewnić projektowi możliwie najwyższy potencjał know-how.

Wnioskodawca otrzymał na realizację Projektu dofinansowanie w wysokości 538.560,00 PLN, co stanowi 85% wszystkich kosztów kwalifikowanych oraz 69% wydatków całkowitych II fazy badawczej. Okres realizacji prac badawczych szacowany jest na 12 miesięcy.

Współtworzenie, udział w rozwoju oraz udział kapitałowy Emitenta w startup’ach związanych z technologicznymi ekoinnowacjami, które mają silny potencjał rynkowy jest zgodne z badawczo-biznesowym profilem działalności Emitenta oraz długoterminową strategią rozwoju Emitenta.

Zarząd Emitenta zdecydował o publikacji powyższej informacji z uwagi na potencjalnie istotny wpływ na kształtowanie się przyszłej sytuacji gospodarczej, finansowej i majątkowej Emitenta oraz wycenę instrumentów finansowych Emitenta notowanych w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

INFORMACJE O PODMIOCIE    >>>

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2022-04-07 Arkadiusz Primus Prezes Zarządu