Informacja o ambitnych planach wydatkowych spotkała się z entuzjastyczną reakcją inwestorów – akcje spółki wzrosły przed rozpoczęciem sesji giełdowej nawet o 12 proc., co zwiastuje historyczne rekordy cenowe. Meta przedstawiła również wyniki za drugi kwartał, które przebiły prognozy analityków z Wall Street, a prognozy na bieżący kwartał również wyglądają obiecująco.
– Jesteśmy przekonani, że teraz jest kluczowy moment, aby inwestować w przyszłość AI. Uważamy, że otworzy to przed nami nowe możliwości, a jednocześnie wzmocni nasz główny biznes reklamowy – powiedziała podczas rozmowy z inwestorami dyrektor finansowa spółki Meta, Susan Li. Firma podkreśliła, że wprowadzone już rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji w obszarze reklam przynoszą zauważalne przychody.
Stabilne przychody z reklam pozwalają Mecie finansować rozwój AI
Podobnie jak inni giganci technologiczni – Alphabet i Microsoft – Meta wykorzystuje stabilne dochody z dotychczasowych usług do finansowania kosztownych inwestycji w infrastrukturę AI oraz pozyskiwania specjalistów najwyższej klasy. Spółka podniosła dolną granicę prognozowanych nakładów inwestycyjnych na 2025 rok i zapowiedziała dalszy wzrost wydatków w 2026 roku. Największą część środków pochłoną budowa nowoczesnych centrów danych oraz zatrudnianie ekspertów zdolnych doskonalić modele AI.
Ten plan będzie działał tylko wtedy, gdy działalność reklamowa wciąż będzie generować wysokie zyski – a na razie dokładnie tak się dzieje. Meta przewiduje, że w bieżącym kwartale osiągnie przychody w przedziale od 47,5 do 50,5 mld USD, co znacząco przekracza średnie prognozy analityków wynoszące 46,2 mld USD.
AI poprawia skuteczność reklam Mety i zwiększa przychody
Dyrektor generalny, Mark Zuckerberg, zaznaczył, że nowe funkcje generatywnej AI już przynoszą zauważalne zyski.
– Ten kwartał był wyjątkowo mocny głównie dzięki temu, że sztuczna inteligencja poprawiła skuteczność naszego systemu reklamowego – powiedział Mark Zuckerberg.
Według analityka Hargreaves Lansdown, Matta Britzmana, doskonałe wyniki firmy to w dużej mierze zasługa AI, która pozwoliła podnieść średnią cenę reklam.
Meta niedawno przebudowała swoją strukturę działu badań nad sztuczną inteligencją, tworząc jednostkę Meta Superintelligence Labs, której celem jest opracowanie systemów o zdolnościach zbliżonych do ludzkiego intelektu i wdrażanie ich do produktów firmy. Laboratorium prowadzi Alexandr Wang, były szef Scale AI, którego Meta pozyskała w czerwcu po zakupie 49 proc. udziałów w jego firmie za 14,3 mld USD.