Go Ahead przechodzi do historii

opublikowano: 06-06-2019, 22:00

Po przejęciu polskiej agencji wyspecjalizowanej w koncertach klubowych przez Live Nation Entertainment branża czeka na nowy cennik.

Fani muzyki na żywo znają Go Ahead nie tylko z tego, że firma sprowadziła do Polski wiele międzynarodowych gwiazd, takich jak George Ezra, Florence + the Machine, Wolf Alice, Twenty One Pilots czy Years&Years, ale także jako współorganizatora Spring Break, czyli corocznej imprezy showcase’owej (festiwal odbywający się w kilku miejscach połączony z branżową konferencją) promującej polskich artystów. Spółka działa od 2005 r. i została założona przez Łukasza Mintę i Andrzeja Jegliczkę. Teraz marka znika, firmę przejął bowiem globalny lider branży — Live Nation Entertainment (LNE). Koncern otworzy regionalne biuro w Poznaniu, ale jego główna siedziba w Polsce pozostanie w Warszawie. LNE składa się z takich podmiotów, jak Ticketmaster, Live Nation Concerts i Live Nation Sponsorship. O jej pozycji świadczy fakt, że co roku organizuje ponad 20 tys. koncertów i na stałe współpracuje z ponad 2 tysiącami artystów z całego globu.

Go Ahead, polska agencja wyspecjalizowana w koncertach klubowych,
trafiła do międzynarodowego giganta, który rocznie organizuje 20 tys. koncertów
i na stałe współpracuje z 2 tys. artystów.
Zobacz więcej

MORZE MOŻLIWOŚCI:

Go Ahead, polska agencja wyspecjalizowana w koncertach klubowych, trafiła do międzynarodowego giganta, który rocznie organizuje 20 tys. koncertów i na stałe współpracuje z 2 tys. artystów. Fot. Fotolia

— Go Ahead sprowadził do Polski wielu międzynarodowych artystów i jesteśmy przekonani, że razem możemy wiele osiągnąć w tej nowej dla nas erze — zapewnia cytowany w komunikacie Steven Todd, dyrektor zarządzającyLive Nation Central & Eastern Europe.

Dodaje, że z radością wita w LNE Łukasza Mintę i jego zespół.

— Mam nadzieję, że połączenie naszego zespołu z infrastrukturą Live Nation zapewni polskiej publiczności rozrywkę na długie lata — mówi Łukasz Minta.

Szczególnym powodem do dumy jest dla niego wspomniany już Spring Break, który — jak twierdzi — stał się już kluczowym wydarzeniem muzycznym w kraju. Przejęcie to nie tylko zamiana jednej wywodzącej się z Polski marki, na znany międzynarodowy brand. Dla rodzimej branży muzycznej kluczowe jest to, czy i jak zmienią się ceny agencji. Wiadomo bowiem, że LNE, jako olbrzymia światowa korporacja, ma własną politykę, którą stosować będzie najpewniej także kontynuując działalność Go Ahead.

— Wszyscy przyglądają się temu ruchowi, jedni ze strachem, inni z zaciekawieniem. I nie dotyczy to tylko rynku polskiego. Ta akwizycja została z pewnością zauważona w Londynie, gdzie Go Ahead miała dobre relacje z agentami muzyków — mówi Marek Laskowski, właściciel i prezes warszawskiego Klubu Muzycznego Progresja.

Wartości transakcji nie podano. To kolejna w tym roku akwizycja LNE. W tym roku grupa kupiła udziały w One Production, promotorze z Singapuru, kanadyjskim Embrace Presents i duńskim serwisie biletowym PDH Music.

e4037212-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu