Go Ahead przechodzi do historii

opublikowano: 06-06-2019, 22:00

Po przejęciu polskiej agencji wyspecjalizowanej w koncertach klubowych przez Live Nation Entertainment branża czeka na nowy cennik.

Fani muzyki na żywo znają Go Ahead nie tylko z tego, że firma sprowadziła do Polski wiele międzynarodowych gwiazd, takich jak George Ezra, Florence + the Machine, Wolf Alice, Twenty One Pilots czy Years&Years, ale także jako współorganizatora Spring Break, czyli corocznej imprezy showcase’owej (festiwal odbywający się w kilku miejscach połączony z branżową konferencją) promującej polskich artystów. Spółka działa od 2005 r. i została założona przez Łukasza Mintę i Andrzeja Jegliczkę. Teraz marka znika, firmę przejął bowiem globalny lider branży — Live Nation Entertainment (LNE). Koncern otworzy regionalne biuro w Poznaniu, ale jego główna siedziba w Polsce pozostanie w Warszawie. LNE składa się z takich podmiotów, jak Ticketmaster, Live Nation Concerts i Live Nation Sponsorship. O jej pozycji świadczy fakt, że co roku organizuje ponad 20 tys. koncertów i na stałe współpracuje z ponad 2 tysiącami artystów z całego globu.

MORZE MOŻLIWOŚCI:
MORZE MOŻLIWOŚCI:
Go Ahead, polska agencja wyspecjalizowana w koncertach klubowych, trafiła do międzynarodowego giganta, który rocznie organizuje 20 tys. koncertów i na stałe współpracuje z 2 tys. artystów.
Fot. Fotolia

— Go Ahead sprowadził do Polski wielu międzynarodowych artystów i jesteśmy przekonani, że razem możemy wiele osiągnąć w tej nowej dla nas erze — zapewnia cytowany w komunikacie Steven Todd, dyrektor zarządzającyLive Nation Central & Eastern Europe.

Dodaje, że z radością wita w LNE Łukasza Mintę i jego zespół.

— Mam nadzieję, że połączenie naszego zespołu z infrastrukturą Live Nation zapewni polskiej publiczności rozrywkę na długie lata — mówi Łukasz Minta.

Szczególnym powodem do dumy jest dla niego wspomniany już Spring Break, który — jak twierdzi — stał się już kluczowym wydarzeniem muzycznym w kraju. Przejęcie to nie tylko zamiana jednej wywodzącej się z Polski marki, na znany międzynarodowy brand. Dla rodzimej branży muzycznej kluczowe jest to, czy i jak zmienią się ceny agencji. Wiadomo bowiem, że LNE, jako olbrzymia światowa korporacja, ma własną politykę, którą stosować będzie najpewniej także kontynuując działalność Go Ahead.

— Wszyscy przyglądają się temu ruchowi, jedni ze strachem, inni z zaciekawieniem. I nie dotyczy to tylko rynku polskiego. Ta akwizycja została z pewnością zauważona w Londynie, gdzie Go Ahead miała dobre relacje z agentami muzyków — mówi Marek Laskowski, właściciel i prezes warszawskiego Klubu Muzycznego Progresja.

Wartości transakcji nie podano. To kolejna w tym roku akwizycja LNE. W tym roku grupa kupiła udziały w One Production, promotorze z Singapuru, kanadyjskim Embrace Presents i duńskim serwisie biletowym PDH Music.

OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
×
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Polecane