Koncern z Baoding, zamierza początkowo skoncentrować się na takich krajach jak Rosja i na Bliskim Wschodzie, gdzie obowiązujące przepisy są podobne do tych w Chinach.

Chcemy uruchomić fabrykę w Rosji, której zdolności produkcyjne kształtowałyby się na poziomie około 80 tys. pojazdów rocznie. Początek produkcji przewidujemy na 2019 r. – powiedział Wei Jianjun, założyciel i prezes GWM. Dodaje, że dwa lata później firma zamierza zaoferować swoje auta na amerykańskim rynku.
Chiński przemysł motoryzacyjny rozszerza skrzydła i przygląda się globalnemu nabywcy w czasie, gdy napięcia handlowe pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Chinami zmniejszają perspektywy handlu światowego.
Obecne cła przywozowe w USA wciąż są konkurencyjne, ale wszelkie przyszłe niekorzystne zmiany mogą skłonić firmę do przeglądu planów dotyczących Stanów Zjednoczonych - ostrzega Wei.
W miniony piątek Great Wall Motor poinformował, że jego zysk za 2017 r. spadł o 52 proc do 5,03 miliardów juanów (796 mln USD, co w głównej mierze było efektem wyższych wydatków na zachęty i rabaty, co miało na celu pomóc zabezpieczyć udziały w rynku.