Grupa EM&F liczny na wzrost przychodów dzięki rynkom wschodnim

PAP
20-11-2007, 15:24

Grupa EM&F planuje dynamiczny rozwój w Rosji, Kazachstanie i na Ukrainie. Przedstawiciele spółki szacują, że w przyszłym roku sprzedaż w tych krajach będzie stanowić około 20-25 proc. ogólnych przychodów.

"Liczymy, że sprzedaż na Ukrainie, w Rosji i Kazachstanie w przyszłym roku będzie stanowić ok. 20-25 proc. przychodów grupy" - powiedział na konferencji prasowej Maciej Dyjas, prezes spółki. Dodał, że wschodnie rynki są bardzo perspektywiczne i firma spodziewa się, że osiągana na nich rentowność sięgnie rentowności krajowej lub ją nawet nieco przekroczy.

Empik Media & Fashion zawarł w lipcu tego roku warunkowe umowy kupna za 16,86 mln euro 43,3 proc. udziałów w spółce Maratex, prowadzącej sieć 58 sklepów z modą w Rosji, Kazachstanie oraz na Ukrainie.

Planowany jest dalszy rozwój tej sieci. Do 2012 roku spółka zamierza otwierać nowe sklepy w rosyjskich miastach ponad 500 tys. mieszkańców. W latach 2011-2012 rozpocznie ekspansję w miastach ponad 250 tys. mieszkańców.

W IV kwartale br. i z początkiem 2008 roku Maratex otworzy pierwsze sklepy nowych marek: Orsay, Aldo, Palmers i Cortefiel.

EM&F otworzy też w grudniu pierwszy sklep Smyk w Rosji. W Przyszłym roku powinno być tam do 10 placówek tej sieci. Z kolei w 2009 roku liczba ta może wzrosnąć do minimum 20 sklepów.

Planowany jest też rozwój w Rosji i w Kazachstanie sieci szkół językowych. Pierwsza szkoła ma zostać uruchomiona w pierwszym kwartale przyszłego roku.

W sumie w Rosji i Kazachstanie w przyszłym roku powinno być ok. 90 placówek (łącznie: Smyk, marki franczyzowe i szkoły językowe), a w 2009 roku około 144 placówki.

Na Ukrainie spółka finalizuje proces transformacji przejętej sieci księgarni Bukva do formatu handlowego EMPiK, otwierając jednocześnie nowe sklepy.

Umacnia też pozycję marki Smyk i rozwija sieć sklepów z modą. W przyszłym tygodniu otwiera pierwszą szkołę językową w Kijowie. Kolejne otwarcia planuje na I kwartał.

Liczba ukraińskich placówek powinna wzrosnąć z 46 w tym roku do ok. 80 w przyszłym i ponad 110 w 2009 roku.

EM&F w przyszłym roku lub na początku 2009 r. otworzy pierwsze sklepy Smyka w Rumunii. W tej chwili negocjuje lokalizacje. Myśli też o wprowadzeniu na tamtejszy rynek wybranych marek franczyzowych (m.in. Mexx) i ewentualnym przejęciu istniejących dystrybutorów.

W Niemczech firma posiada trzy sklepy Smyka. "Nie mamy pewności co do tempa rozwoju na tamtym rynku, bo na razie pochłonięci jesteśmy rozwojem na Ukrainie i w Rosji" - powiedział prezes.

W Polsce spółka na koniec tego roku będzie mieć 339 sklepów. W 2008 roku ich liczba ma wzrosnąć do ok. 400, a w 2009 roku do ok. 483 placówek.

W sumie, uwzględniając placówki we wszystkich krajach, na koniec tego roku grupa powinna mieć 446 sklepów, w 2008 roku 573, a w 2009 roku 750.

Dyrektor finansowy EM&F Jacek Bagiński poinformował, że spółka chce finansować rozwój ze środków własnych oraz z kredytów i z emisji obligacji.

Po 9 miesiącach br. grupa EM&F miała 14,2 mln zł zysku netto (z wyłączeniem instrumentów finansowych i kosztu programu motywacyjnego) wobec 11 mln zł rok wcześniej. Zysk netto, włączając przeszacowania instrumentów finansowych, wyniósł po trzech kwartałach 18,4 mln zł wobec 13,6 mln zł przed rokiem. Przychody grupy w okresie styczeń-wrzesień wzrosły do 953,3 mln zł z 704,1 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku.

(PAP)

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Grupa EM&F liczny na wzrost przychodów dzięki rynkom wschodnim