Spółka chce, by sprzedaż pod marką Hellena była rentowna w 2009 roku.
"Wynik brutto na sprzedaży Grupy Jutrzenka Holding w czwartym kwartale powinien być bardzo dobry, lepszy rok do roku" - powiedział Kolański.
Dodał, że poprawa będzie efektem przede wszystkim zmiany polityki handlowej, optymalizacji portfela i skupienia się na głównych markach.
W czwartym kwartale 2007 roku Grupa Jutrzenka wykazała 5,6 mln zł straty
netto, przy przychodach na poziomie 145,9 mln zł. Zysk
brutto na sprzedaży
wyniósł wówczas 39,4 mln zł.
Spółka chce, by wyniki 2009 roku były lepsze od tegorocznych. "W 2009 roku
poprawa wyników może być znacząca" - powiedział
Kolański.
Jego zdaniem, nadal najsłabszym segmentem działalności grupy jest branża napojowa.
"Hellena w miesiącach letnich była już rentowna, ale w miesiącach posezonowych znów ciąży na wynikach grupy. Naszym planem jest, by sprzedaż Helleny osiągnęła rentowność w 2009 roku" - powiedział Kolański.
Hellena powoli wraca na rynek i jest dobrze oceniana przez konsumentów. Marka jest obecna już w 40 proc. sklepów w Polsce" - dodał.
Prezes informował wcześniej, że docelowo sprzedaż przejętej w 2007 roku marki
Hellena ma stanowić 20 proc. sprzedaży holdingu,
spółka chce także, by za 2-3
lata produkty sprzedawane pod tą marką były bardziej rentowne niż inne produkty
Jutrzenki.
Po pierwszym półroczu sprzedaż pod marką Hellena stanowiła 13 proc. sprzedaży grupy.
Prezes Jutrzenki mówił w październiku, że 2008 rok grupa może zakończyć na minusie, w wyniku wydarzeń jednorazowych, o charakterze księgowym.
Po trzech kwartałach 20089 roku Jutrzenka wykazała 2,4 mln zł straty na
poziomie operacyjnym oraz 378,6 mln zł przychodów.